اختصاصی پیشراندانش بنیان

شرکت دانش بنیانی که به یک هلدینگ با سه شرکت زیرمجموعه تبدیل شد

شرکت دانش بنیان پویا راهبرد آذربایجان از تولید ۴ محصول فناورانه توسط ۳ شرکت زیرمجموعه این هلدینگ خبر داد.


به گزارش پیشران اقتصاد، جعفر آقازاده در ارتباط با آغاز فعالیت های تولیدی در این مجموعه گفت: دستگاههای تولیدی این شرکت، دستگاه های فیزیوتراپی و آزمایشگاهی است.
وی افزود: این نمونه ها نیاز مبرم مراکز درمانی کشور بود که جزء اولویت های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز قرار داشتند. طراحی دستگاه های ما بر این مبنا و با توجه به نیاز این بخش صورت گرفت.
آقازاده با اشاره به نیاز مبرم ایران به این دستگاه ها گفت: در کشور ما آمار تصادفات جاده ای بالا است و بعد از تصادفات جراحی هایی انجام می شود. در این مرحله به دستگاههای فیزیوتراپی نیاز داشتیم. عموما مشابه این محصولات درکشورهایی همچون آلمان تولید می شود ولی با توجه به قیمت بالای این دستگاه ها و بحث تحریم ها مراکز درمانی قادر به تهیه این امکانات و تجهیزات پزشکی نبودند.
وی تاکید کرد: ما با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و با تسهیلات صندوق پژوهش و نوآوری ارس، این محصولات را نمونه سازی کردیم و در نهایت به مرحله تولید رساندیم.
آقازاده اظهار کرد: شرکت دانش بنیان پویا راهبرد آذربایجان ۴ محصول فناورانه دارد که دو نمونه دانش بنیان و در مرحله نهایی تمدید هستند و دو مورد هم محصول فن آوری که ثبت اختراع شده و مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی تبریزاست.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در رابطه با اشتغال در این مجموعه گفت: امروز به عنوان یک شرکت هلدینگ باسه شرکت زایشی درحوزه طراحی وساخت تجهیزات پزشکی و تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی و با مجموعه ای ۱۲ نفری به بطور تمام وقت درحال فعالیت هستیم و تنوع تولید و محصول داریم.
آقازاده در ادامه عنوان کرد: امروزهلدینگ ما بعنوان یک شتاب دهنده نیز فعالیت می‌کند و در این مسیر با سازمانها و ارگانهای دیگر همکاری دارد. به عنوان شتاب دهنده از صفرتا صد نمونه سازی وتست و ارزیابی نهایی را در آزمایشگاه انجام می دهیم.
وی با اشاره به چالش های کلان در حوزه تولید تجهیزات پزشکی اظهار کرد: حوزه تجهیزات پزشکی با تجهیزات صنعتی متفاوت است. در صنعت با ۱۰۰ میلیون یک نمونه سازی انجام می شود و با یک استاندارد نرمال می‌تواند وارد چرخه رقابت یا توزیع بشوند ولی در مباحث مربوط به محصولات پزشکی باتوجه به اینکه نیاز به اخذ مجوزها ونیاز به ایزوهای خاصی است نمی توان بعد از نمونه سازیوارد چرخه مصرف شد.
آقازاده تاکید کرد: در کار و تولید ما هزینه و تایم اخذ مجوزها، تست ایمنی، تست مکانیکی، تست الکترونیکی و همه اینها بالا است و به همین دلیل حمایتهای مالی آنطور که در سیستم بانکی و سرمایه گذاری مرسوم است با روند گردش کار ما سازگاری ندارد.
جعفر آقازاده در ارتباط با تسهیلات صندوق پژوهش و فن آوری ارس نیز گفت: جا دارد که از صندوق پژوهش و فن آوری ارس تشکر کنم که هم از بابت ارائه منابع مالی و هم از جهت ارائه تسهیلات بدون بروکراسی سخت اداری حامی ما بود. این وام درجلسه ای که بنده طرح را ارائه کردم بررسی و تصویب شد و بصورت فاز بندی به حساب شرکت واریز شد.
گفتنی است، شرکت دانش بنیان پویا راهبرد آذربایجان درسال۱۳۸۷ با ایده محوری طراحی وساخت دستگاههای فیزیوتراپی و توانبخشی از پارک علم و فناوری آذربایجان شروع به کار کرده است.

==

علی فرهاد

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن