منهای دانش بنیان

امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه مراغه با دانشگاه یونیکام ایتالیا

رئیس دانشگاه مراغه گفت:دانشگاه مراغه با دانشگاه کمرینو ایتالیا تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی امضا کردند.


به گزارش پیشران اقتصاد، محمد زادشکوریان رئیس دانشگاه مراغه در گفت‌وگو با خبرنگاران از امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه مراغه با دانشگاه کمرینو ایتالیایی خبر داد و اظهار کرد: این تفاهم‌نامه همکاری، علمی، تحقیقاتی و پژوهشی با حضور و امضای رؤسای دو دانشگاه منعقد شد.

وی افزود: دانشگاه مراغه و دانشگاه کمرینو ایتالیا در زمینه‌های آموزشی، تحقیقاتی، فناوری همچنین گسترش روابط علمی میان جمهوری اسلامی ایران و کشور ایتالیا همکاری می‌کنند.

زادشکوریان اضافه کرد: هدف از امضای این تفاهم‌نامه، ترویج و گسترش همکاری‌های علمی میان طرفین در حوزه‌های مختلف و بر اساس اصول برابری و منافع مشترک است.

به گفته رئیس دانشگاه مراغه، کمرینو اولین دانشگاه در ایتالیا فعالیت خود را از سال ۱۷۲۷ میلادی آغاز کرد و امروزه به عنوان یکی از دانشگاه‌های صاحب‌ نام با رتبه ۵۰۰ در رتبه‌بندی تایمز در جهان شناخته می‌شود.

وی متذکر شد: این دانشگاه در حال حاضر دارای بیش ۱۰ هزار دانشجو و ۶۲۰ عضو هیأت علمی در رشته‌های شیمی، ریاضی، فیزیک، بیوتکنولوژی، حقوق، داروسازی فعالیت می‌کند.

زادشکوریان خاطرنشان کرد: در دانشگاه مراغه نیز بیش از ۳ هزار ۶۰۰ نفر دانشجو در ۴۷ رشته کارشناسی، ارشد و دکترای مشغول تحصیل هستند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن