اختصاصی پیشرانپارک علم و فناوری

آغاز رسمی همکاری پارک علم و فن آوری آذربایجان شرقی با سازمان همکاری شانگهای

دفتر تعاملات علم و فن آوری ایران و شهرک همکاری های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری شانگهای چین روز گذشته با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم و تحقیقات و فن آوری و قائم مقام وزیر علوم در امور بین المل در فضای پارک علم و فن آوری استان آذربایجان شرقی افتتاح شد.


به گزارش پیشران اقتصاد، دکتر علی خیرالدین، قائم مقام وزیر علوم در جریان این آیین با اشاره به ظرفیت بالای قرار داد ۲۵ ساله ایران و چین گفت: قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین ظرفیت بزرگی برای همکاری های فنآورانه بین دو کشور است و امیدواریم بتوانیم در راستای قرار داد ۲۵ ساله ایران و چین مجموعه یا منسجم ایجاد کنیم.
وی تاکید کرد: اخیرا از همکاری های بین المللی در حوزه فن آوری و نوآوری استقبال بالایی شده است و تعداد زیادی از پارک های علم و فن آوری ما درگیر این موضوع شده اند. به طوریکه در ارمنستان، اقلیم کردستان، بوسنی، عراق و در شهر وان ترکیه و حتی در امارات فعالیت هایی در این رابطه آغاز شده است.
قائم مقام وزیر علوم در رابطه با روند همکاری های بین المللی افزود: مدلی که ما بیشتر پیگیری کرده ایم ایجاد پردیس فن آوری مشترک است. بر همین اساس پارک های علم و فن آوری را مامور این کار کرده ایم.
دکتر خیر الدین با تقدیر از فعالیت های بین المللی پارک علم و فن آوری آذربایجان شرقی گفت: پارک آذربایجان شرقی در فعالیت های بین المللی پیشرو است. این مدل ارائه شده می تواند طرحی بسیار خوب باشد که مشکل شرکت های ما را در فروش محصولات خود حل می کند و می تواند شرکت های ما را وارد حوزه بین المللی کند.
وی در پایان گفت: در صدد هستیم که مدل فعالیت پارک علم و فن آوری آذربایجان شرقی را برای بقیه پارک های کشور تکرار کنیم.
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم نیز ضمن تقدیر از فعالیت های پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی گفت: توسعه تعاملات علمی و تبادل فنآوری با کشور های دوست و همسایه سرلوحه نگاه توسعه ای در فعالیت های علمی کشور است.
دکتر وحید حدادی اصل افزود: این اقدام در ادامه به تبادل تکنولوژی و کالاهای دانش بنیان منتج خواهد شد و ارزش افزوده بالایی را به همراه خواهد آورد.

رئیس پارک علم و فن آوری استان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم، افتتاح دفتر همکاری های مشترک را در راستای استفاده از ظرفیت های پیمان شانگهای دانست و گفت: آغاز این پروژه بعد از عضویت ایران در سازمان شانگهای اتفاقی بزرگ در مسیر تعاملات بین المللی بین ایران و چین است و از این طریق از ظرفیت های پیمان شانگهای بهره خواهیم برد.
دکتر عبدالرضا واعظی دررابطه با فعالیت پارک و دفتر همکاری های شانگهای گفت: شرکت های مستقر در این دفتر می توانند با دیگر شرکت های دانش بنیان عضو در سازمان همکاری های شانگ های ارتباطات فناورانه و تجاری داشته باشند.
وی افزود: شهرک همکاری شانگهای فضایی به مساحت ۱۲۵۰ متر مربع در شهر چینگدائو در استان شان دونگ در اختیار پارک آذربایجان شرقی قرار داده است.
در پایان این آیین آقایان حدادی، خیر اندیش و واعظی به همراه شرکت کنندگان در این آیین از محصولات برتر ۹ شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فن آوری آذربایجان شرقی بازدید کردند.

گزارش: فائزه صدر

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن