شرکت های خلاق

شرکت های خلاق حوزه پست رونق می گیرند

همکاری با شرکت‌های خلاق در حوزه لجستیک، هوش مصنوعی و خدمات پستی در خانه خلاق و نوآوری پستکس انجام شد.


به گزارش پیشران اقتصاد، خانه خلاق و نوآوری پستکس، مأموریت توسعه شرکت‌های خلاق در حوزه پلتفرم‌های ارسال هوشمند، خدمات پستی و پشتیبانی را در دستور کار خود قرار داده است.

در سال ۱۴۰۱ خانه خلاق و نوآوری پستکس شروع به سرمایه‌گذاری در برخی از شرکت‌های خلاق در صنعت لجستیک کرد و با حمایت و راهبری ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق،خانه خلاق و نوآوری پستکس آغاز به کار کرد. رویکرد خانه خلاق و نوآوری پستکس کارکردن به‌صورت تخصصی با شرکت‌های خلاقی است که در حوزه لجستیک، هوش مصنوعی و خدمات پستی فعال هستند.

سرمایه‌گذاری و راهبری شرکت‌های خلاق

برخی از شرکت‌های خلاق که عضو این خانه خلاق و نوآوری هستند شامل پستکس، سابکس، شاپکس، شیپیتو، امنیتو و پیکاپ می‌شوند که ۶۰۰ متر فضای فیزیکی در اختیار این تیم های خلاق قرار گرفته است.

شرکت خلاق شاپکس پس از سرمایه‌گذاری خانه خلاق و نوآوری پستکس، به‌عنوان زیرمجموعه این شرکت برای ارائه هرچه بهتر خدمات به فروشگاه‌های مجازی در حال فعالیت است.

شرکت خلاق امنیتو از دیگر فعالیت‌های این شرکت بوده که بخش مهمی از دغدغه خریدوفروش آنلاین را رفع می‌کند.

شرکت خلاق پیکاپ نیز سامانه پلتفرمی پیک در داخل کشور است که با همکاری با سایر شرکت‌ها، امکان مقایسه را برای کاربران فراهم ساخته است.

حمایت از ایده‌های خلاق در حوزه پشتیبانی پیشرفته و هوش مصنوعی

خانه خلاق و نوآوری پستکس در حال حاضر از افراد با ایده‌های مناسب در حوزه‌های لجستیک پیشرفته، پست و هوش مصنوعی حمایت می‌کند. به‌طور مستقیم برای ۲۵ نفر در خانه خلاق و نوآوری پستکس اشتغال ایجاد شده اما در حدود ۴۰۰ نفر از طریق این خانه خلاق و نوآوری در کل کشور فعال هستند.

بابک عقیلی نسب مدیر خانه خلاق و نوآوری پستکس، با بیان این‌که ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نقش پررنگی در رشد و رونق زیست‌بوم شرکت‌های خلاق و فناوری‌های نرم دارند، گفت: باید شرایطی محیا شود تا شرکت‌های خلاقی که عضو خانه خلاق و نوآوری می‌شوند، حداقل در ۵ سال اول از پرداخت وجه برای دریافت انواع پروانه‌های فعالیت معاف شوند.

مدیر خانه خلاق و نوآوری پستکس با اشاره به این‌که ایجاد ثبات اقتصادی و توانایی به سرانجام رساندن یک ایده از کارهایی است که در خانه‌های خلاق و نوآوری باید رخ دهد، افزود: آن چیزی که امروزه در جامعه نیست و با پیاده‌سازی آن می‌توان باعث ایجاد اشتغال شد، دانش‌بنیان، کارآفرین و خلاق محسوب می‌شود که تأثیر به سزایی در رشد و توسعه کشور خواهد داشت.

خانه های خلاق و نوآوری، به عنوان پلتفرم اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سیاستگذاری، تسهیل گری و حمایت از شکل گیری شرکت‌های خلاق، از طریق کمک به ایجاد زیرساخت، تسهیلات مالی، مشاوره، توامندسازی و حمایت های معنوی در توسعه محصول و بازار فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق هستند.

پستکس، یکی از این مجموعه ها بود که به عنوان خانه خلاق و نوآوری حوزه ارسال هوشمند با حمایت ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال فعالیت و بسترسازی فناوری‌ها و صنایع خلاق این عرصه است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن