پیشران ها

حمایت وزارت نیرو از پژوهش‌های دانشگاهی در حوزه نرم افزاری آب و برق

وزیر نیرو در دیدار با وزیر علوم برای حمایت از پژوهش‌های دانشگاهی در حوزه نرم افزاری آب و برق اعلام آمادگی کرد.


به گزارش پیشران اقتصاد، علی اکبر محرابیان با حضور در دفتر وزیر علوم تحقیقات و فناوری از نزدیک مسائل و مشکلات دانشگاه ها با موضوعات مربوط به وزارت نیرو را مورد بررسی قرار داد.

وزیر نیرو در این دیدار که با محمدعلی زلفی‌گل و برخی روسای دانشگاه‌های کشور صورت گرفت، گفت: در حوزه آب و برق خوبی در موضوعات سازه‌ای، ساخت تجهیزات و قطعات داشته ایم اما در موضوعات نرم‌افزاری این حوزه، اشکالات بسیار داریم و تمرکز پژوهش‌ها روی این موضوعات می‌تواند راهگشای بسیاری از تنگناهای کشور باشد.

محرابیان آمایش سرزمین، ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا در موضوع آب و برق، و انرژی‌های تجدیدپذیر را ۳ نکته مهم در موضوع پژوهش در حوزه آب و برق معرفی و تاکید کرد: در مدل‌هایی که برای حل مشکلات کشور می‌دهیم، توجه به بومی‌سازی، موضوع کلیدی و راهبردی است.

وی هفت موضوع بهینه‌سازی مصرف، افزایش راندمان تولید، کاهش هزینه و تلفات، کاهش زمان اجرای پروژه‌ها، خودکفایی در ساخت قطعات و تجهیزات، افزایش و پایداری منابع و جلب رضایت مردم را به عنوان ضرورت‌های پژوهشی برای حل مشکلات در حوزه آب و انرژی معرفی کرد و خواستار یاری دانشگاه‌ها برای حل آن شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این دیدار، حضور شخص وزیر نیرو در وزارت علوم را نشان اهمیت دادن وی به علم و دانش و کرامت دانشگاه و دانشگاهیان عنوان کرد.

زلفی‌گل ضمن بیان توانمندی‌های دانشگاهیان در حل مسائل و مشکلات گریبان‌گیر جامعه در حوزه آب و برق ابراز امیدواری کرد با همکاری دو وزارتخانه بخشی از مشکلات این حوزه رفع و در راستای توسعه و پیشرفت کشور گام‌های اساسی برداشته شود.

حمایت از ایجاد پردیس فناوری نیرو مهم‌ترین موضوعی بود که مورد توافق دو وزیر قرار گرفت و مقرر شد معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم این موضوع را از وزارت نیرو پیگیری کند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن