پیشگامان

ششمین خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت این بار در عراق

ششمین خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت در اقلیم کردستان راه‌اندازی می‌شود.


به گزارش پیشران اقتصاد، خانه‌های خلاق با مشارکت و سرمایه‌گذاری حداکثری بخش خصوصی فعال در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور و حمایت مادی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کشورهای چین، کنیا، روسیه، سوریه و ترکیه ایجاد شده‌اند.

این خانه‌ها دو هدف «کمک به بازاریابی و فروش محصولات دانش‌بنیان و خلاق در کشورهای هدف یا منطقه جغرافیایی مدنظر» و «استقرار شرکت‌های ایرانی علاقه‌مند به فعالیت در کشورهای هدف» را دنبال می‌کنند.

در این راستا از ۱۲ تا ۱۵ تیرماه سال ۱۴۰۱ در سلیمانیه عراق با حضور رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و هیات تجاری و فناور همراه خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت افتتاح می‌شود.

خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت محلی هستند برای ارائه خدمات سخت‌افزاری چون فضای کار اشتراکی و اختصاصی، شو روم، اتاق جلسات و کنفرانس و خدمات نرم‌افزاری همچون انجام تحقیقات بازار، ثبت محصول در کشور مورد نظر، دریافت استانداردهای کشورها و پیدا کردن شرکای تجاری برای شرکت‌های ایرانی.

هیات تجاری در این سفر هم می‌توانند از مزایای حضور در نشست‌های تجاری و تناظریابی و بازدید از زیرساخت‌های فناورانه کشور عراق استفاده کنند. شرکت‌های دانش‌بنیان و علاقه‌مند به همراهی در این سفر تجاری و فناورانه تا ۳۰ خرداد ماه برای ثبت نام فرصت دارند.

سه منطقه تجاری «اقلیم کردستان، بغداد و بصره»، مناطق با ظرفیت بالا برای صادرات محصولات دانش‌بنیان و خلاق ایرانی محسوب می‌شوند. عراق کشوری است که پتانسیل بالایی برای دریافت محصولات ایرانی دارد و منابع مالی کافی، برای پاسخگویی به این نیازها با تکیه بر بازار ایران در اختیار دارد.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وجود پایانه‌های مرزی بسیار و همچین عزم دو طرفه دولت‌ها برای گسترش بسترهای تجاری، باعث شده است زمینه برای توسعه صادرات به عراق بیش از پیش فراهم شود و برای شرکت‌ها این امر فراهم باشد که با سهولت بیشتر و مستقیما به بازار این کشور ورود کنند.

افتتاح خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت در عراق هم بهترین فرصت برای شرکت‌های دانش بنیان و خلاقی است که علاقه‌مند به توسعه بازار خود در این کشور هستند و فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی‌ها و محصولات آنها فراهم می‌کند. مرکزی که با همکاری سازمان توسعه تجارت و صندوق نوآوری و شکوفایی ایجاد شده است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن