پیشگامان

فلزات گرانبها در زباله‌های الکترونیکی

شرکت بازیافت بریتانیایی اگزوبران به دنبال افتتاح تاسیساتی در ایالات متحده است که فلزات گران‌بها را از زباله‌های الکترونیکی بازیابی کند.


به گزارش پیشران اقتصاد، شرکت بازیافت بریتانیایی اگزوبران به دنبال افتتاح تاسیساتی در ایالات متحده است که فلزات گران‌بها را از زباله‌های الکترونیکی بازیابی کند.

بر اساس گزارش Green Citizen، این کارخانه مس، طلا و نقره را از تلفن‌های همراه، رایانه، تلویزیون و غیره بازیافت می‌کند.

اگزوبران قصد دارد بیش از ۳۴۰ میلیون دلار برای توسعه اولین کارخانه ذوب و پالایشگاه که بدون انتشار زباله است سرمایه‌گذاری کند.

هرساله میلیون‌ها تن زباله الکترونیکی در محل‌های دفن زباله امحا می‌شود. همچنین ممکن است این زباله‌ها به کشورهای در حال توسعه منتقل شود. جایی که به دلیل ضعف قوانین، دفن وسایل الکترونیکی به سلامت و محیط زیست آسیب می‌زند،

فقدان مقررات در آن نقاط جهان منجر به ایجاد یک صنعت خطرناک در حوزه بازیافت می‌شود. مردم آنجا با استفاده از روش‌های خطرناک در استخراج این فلزات، مانند سوزاندن سیم‌کشی و کابل‌ها یا فرو بردن مدارها در اسید، امرار معاش می‌کنند.

این اقدامات نه‌تنها بسیار ناامن هستند، بلکه به آلودگی در آن جوامع نیز اضافه می‌کنند. از سوی دیگر، بازیافت فلزات کمیاب از زباله‌های الکترونیکی برای دستیابی به اهداف کاهش انتشار تعیین‌شده توسط دولت‌ها در سراسر جهان بسیار مهم است. این تاسیسات برای پردازش ضایعات الکترونیکی و سایر ضایعات غیرآهنی طراحی می‌شود.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن