دانش بنیان

جلوگیری از گسترش زخم با تولیدات داخلی

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: در توسعه زخم دو عامل رطوبت و عفونت بسیار مهم است که زخم پوش تولیدی این شرکت علاوه بر اینکه رطوبت را به صورت کامل خارج می کند، مواد آنتی باکتریال نیز ترشح کرده و خاصیت گذردهی اکسیژن نیز دارد.


به گزارش پیشران اقتصاد،‌ سیدمحمد موسوی خطاط با بیان اینکه سال ۱۳۹۸ معاون سخنگوی وقت سازمان ملل متحد نسبت به خارج کردن زخم پوش ها از لیست تحریم با آمریکا وارد مذاکره شد، اظهار کرد: آمریکا نسبت به مذاکره معاون سخنگوی وقت سازمان ملل متحد و نماینده ایران، واکنشی نشان نداد و ایران همچنان در حوزه تامین زخم پوش های بیماران پروانه ای تحریم است.

وی افزود: پس از این اتفاق مذاکراتی برای واردات زخم پوش ها انجام شد، اما این شرکت نیز اجازه ورود محصول را به ایران پیاده نکرد؛ این مسئله بسیار دردناک بود و به همین دلیل ایران نسبت به بومی سازی زخم پوش ها اقدام کرد. این شرکت با هدف تولید زخم پوش های مورد نیاز بیماران پروانه ای تاسیس شد و پس از دو سال تحقیقات توانست زخم پوشی چهار لایه تولید کند؛ البته تولید برخی از لایه های این زخم پوش نتیجه شش سال تحقیقات بود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: برای تولید زخم پوش، ابتدا نمونه خارجی محصول خریداری شد و فرآیند تولید با کمک مهندسی معکوس آغاز شد. برخی از لایه های این محصول کاملاً تولید داخل بوده و برخی از لایه ها نیز با کمک فناوری های نانو ارتقا یافته است.

موسوی خطاط در همین رابطه افزود: در تولید زخم پوش از فناوری های نانو تکنولوژی، بایو تکنولوژی، نساجی و میکروب شناسی استفاده شده است و برای تولید محصولی ایده آل با دانشکده نساجی و علوم پزشکی اصفهان نیز در ارتباط بودیم.

وی گفت: محصول تولید شده تاکنون تست های آنتی باکتریال و سم شناسی را گذرانده و اکنون به مرحله اخذ مجوز رسیده است که در صورت گذراندن آزمایش های سازمان غذا و دارو نیز مجوز محصول صادر خواهد شد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: در توسعه زخم دو عامل رطوبت و عفونت بسیار مهم است که زخم پوش تولیدی این شرکت علاوه بر اینکه رطوبت را به صورت کامل خارج می کند، مواد آنتی باکتریال نیز ترشح کرده و خاصیت گذردهی اکسیژن نیز دارد.

وی تاکید کرد: لایه نخست زخم پوش ترشحات زخم را به صورت کامل خارج می کند و مواد آنتی باکتریال را نیز وارد زخم می کند که این تکنولوژی در عموم زخم پوش ها وجود ندارد.

موسوی خطاط در رابطه با کاربرد زخم پوش گفت: علاوه بر بیماران پروانه ای که بیشترین نیاز را به این محصول دارند؛ افرادی که مبتلا به زخم بستر، زخم های دیابتی و سوختگی هستند نیز می توانند از این پانسمان استفاده کنند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن