دانش بنیان

حمایت دولت از مزارع هوشمند

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین از حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از هوشمندسازی مزارع و گلخانه های استان خبر داد.


به گزارش پیشران اقتصاد، حجت اله امینی، سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در بازدید از مزرعه هوشمند خورشید گفت: با توسعه IT و علوم دانش بنیان در همه جوانب و بویژه در حوزه کشاورزی، باید در راستای هوشمندسازی و استفاده بهینه از منابع حرکت کرد که چندین شرکت دانش بنیان در استان قزوین، برای عملیاتی کردن این طرح ها اعلام آمادگی کرده اند.

وی افزود: در سال تولید، اشتغال آفرین، دانش بنیان، امیدواریم با سرعتی بیشتر به این هدف نزدیک تر شویم و با توجه به ظرفیت موجود در دشت قزوین و وجود شرکت های مختلفی که تمایل به صنعتی کردن فعالیت های خود دارند، شاهد جهشی مثبت در این زمینه باشیم.

امینی در خصوص خدمات حمایتی قابل ارائه از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار کرد: پارک فاوا، پژوهشگاه ارتباطات و همچنین مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی وزارت، برای مشاوره و پرداخت تسهیلات حمایتی آماده همکاری هستند که با شناسایی شرکت ها در استان و معرفی به مراکز مربوطه این ارتباط برقرار می شود.

به گفته مدیر این مزرعه هوشمند، این مجموعه که هم اکنون با ۳۰ درصد پیشرفت پروژه، در حال ساخت است، به روش هوشمند و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا، با کمترین اتلاف انرژی، نسبت به تولید محصولات کشاورزی اقدام خواهد کرد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن