صندوق نوآوری و شکوفایی

تصویب ۳ آیین‌نامه طرح جهش تولید دانش‌بنیان

معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری با بیان اینکه ۳ آیین نامه طرح جهش تولید دانش بنیان به تصویب رسید، گفت: رئیس جمهور برای تامین منابع بودجه ای این طرح دستور بررسی داد.


به گزارش پیشران اقتصاد، دکتر مهدی الیاسی درباره جلسه شورای راهبری فناوری ها و تولیدات دانش بنیان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: با توجه به اهتمام دولت و ریاست جمهوری به موضوع اقتصاد دانش بنیان، اولین جلسه شورای راهبردی فناوریها و تولیدات دانش بنیان یک ماه پس از ابلاغ قانون تشکیل شد.

معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه رئیس این شورا آیت الله رئیسی و نائب رئیس آن معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند، افزود: وزارت علوم، بهداشت، وزارت اقتصاد، وزارت ارتباطات، وزارت کشاورزی، وزارت صنعت و سایر دستگاه های مرتبط به همراه چهار نماینده ناظر از مجلس، عضو این شورا هستند.

تصویب ۳ آیین نامه طرح جهش در اولین جلسه شورای راهبردی فناوریها

وی گفت: در این جلسه ۳ آیین نامه به تصویب رسید؛ اولین آیین نامه داخلی شورا بود که مصوب شد.

وی با اشاره به دو آیین نامه دیگر تصویب شده در این جلسه گفت: آیین نامه «تولید بار اول» و «ضوابط برخورداری شرکت های مستقر در پارک ها از مزایای قانون دانش بنیان» در قالب قانون جهش تولید دانش بنیان مطرح و مصوب شد که انشا الله به مرحله اجرایی می رسد.

الیاسی درباره آیین نامه تولید بار اول که در این شورا به تصویب رسید گفت: در طرح جهش تولید دانش بنیان پیش بینی شده که اگر شرکتهای دانش بنیان برای اولین بار تولید کننده محصولی باشند با تشخیص دستگاه متقاضی و در گارگروهی متشکل از وزارت صنایع و معاونت علمی آن دستگاه از تشریفات مناقصه معاف می شود تا یک محصول به تولید برسد و با شرکت خارجی در مناقصه رقابت کند.

به گفته معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حضور دانش بنیان ها در مناقصات یک گلوگاه بود و همیشه شرکتهای داخلی در مناقصات دچار مشکل می شدند. اما اکنون طوری شده که فقط یک بار به تعداد محدود دستگاه خریداری می شود که استاندارد، قیمت، رضایت و اعتماد طرفین شکل بگیرد و بعد روال مناقصه به صورت عادی اجرایی می شود.

وی گفت: این آیین نامه از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا تعداد زیادی متقاضی از سوی شرکتهای دانش بنیان برای این موضوع وجود داشت که در اولویت قرار گرفته و به تصویب رسید.

الیاسی درخصوص مصوبه دوم در این جلسه گفت: قانون جهش تولید دانش بنیان پیش بینی کرده شرکت های فناور پارک های علم و فناوری بر اساس ضوابطی مشمول حمایت های این قانون شوند؛ این آیین نامه نیز مصوب شده و قرار است بعد از دستور شورا به پارک های علم و فناوری ابلاغ شود که شرکتهای عضو پارک علم و فناوری از حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی برخوردار شوند.

معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: همچنین در این جلسه گزارشی از وضعیت حمایت های صندوق نواوری و شکوفایی ارائه شد؛ رئیس جمهور در این جلسه تاکید کردند که سازمان مدیریت و وزارت اقتصاد براساس بند ص تبصره ۶ قانون بودجه، به صورت جدی منابع مالی معاونت علمی را تامین و برای صندوق نوآوری افزایش سرمایه داشته باشند.

دستور رئیس جمهور برای تامین منابع بودجه ای طرح جهش تولید دانش بنیان

الیاسی افزود: با توجه به اینکه هنوز منابع بودجه ای این طرح محقق نشده بود رئیس جمهور دستور دادند هر چه زودتر این موضوع بررسی شود.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن