اختصاصی پیشرانپیشگامان

کاهش سرقت درب‌های فاضلاب با اختراع نانو بتن

مدیر عامل شرکت دانش بنیان لرزه پایدار آذربایجان گفت: محصول تولیدی دانش بنیان نانو بتن پودری واکنش پذیر به دلیل جایگزین شدن با فولاد باعث کاهش سرقت های مبلمان و وسایل شهری شده است.


میر نقی موسوی در گفتگوی اختصاصی با پیشران اقتصاد عنوان کرد: با ساخت این محصول در لرزه پایدار آذربایجان، قطعاتی که قبلا با فولاد ساخته می شدند امروز با نانو بتن پودری واکنش پذیر تولید می شوند.
وی افزود: برای نمونه می توان به درپوش های فاضلاب اشاره کرد. ضمن اینکه قیمت تمام شده نصف قطعات فولادی قبلی است به دلیل اینکه محصول جدید قابلیت بازیافت ندارد از لحاظ ارزش سرقتی جذابیتی برای متخلفان ندارد.
موسوی گفت: این ترکیب توسط شرکت ما ثبت اختراع شده و نمونه ای داخلی و خارجی ندارد. از این رو رقبای داخلی و خارجی نداریم.
وی تاکید کرد: تمام مواد اولیه به کار گرفته شده در این محصول داخلی است و تولید نانو بتن پودری واکنش پذیر در انحصار این شرکت قرار دارد و تاکنون تولید مشابهی در نقطه دیگری از دنیا ثبت یا گزارش نشده است.
مدیر عامل شرکت دانش بنیان لرزه پایدار آذربایجان در رابطه با برنامه های آتی شرکت گفت: با توجه به این که این محصول کاربرد خیلی های فراوانی در صنعت ساختمان و حوزه زیر ساختی کشور دارد، برای افزایش تولید برنامه داریم. به طوریکه در شهرک صنعتی محلی با مساحتی بزرگ تر تهیه کرده ایم و اولین قدم ما بالابردن سطح تولید است.
موسوی افزود: در قدم بعدی این شرکت برنامه های صادراتی خود را دنبال می کند و اولین بازار های هدف کشور های همسایه هستند. تولید قطعات دیگری از جمله قطعات تلفن های آماده، وزنه های آسانسور، بلوک های استخر و محصولاتی دیگر جزو برنامه های آینده ما است.
وی با اشاره به سفارش های صادراتی این محصول، خاطرنشان کرد: در حال حاضر از سلمانیه ی عراق و کشور ترکیه سفارش داریم و روی تولید آن قطعات کار می کنیم.
مهندس موسوی در رابطه با مشکلات و موانعی تامین اعتبار تولید گفت: بحث صندوق ها و شیوه های تامین اعتبار شرکت ها موضوع بسیار مهمی است که متاسفانه توجه دلسوزانه ای به این مساله نمی شود. مبالغی که برای وام ها در نظر گرفته شده است با تورم تناسبی ندارد و این ارقام مصوبات پنج یا شش سال پیش است.
وی اظهار کرد: شاید ۵۰۰ میلیون تومان چند سال پیش رقم قابل توجهی بود ولی این مبلغ با این تورم در حوزه صنعت پولی نیست و نمی شود کاری با آن انجام داد. تورم باید روی ارقام وام ها دیده شود. وگرنه این تسهیلات هیچ دردی از تولید کننده دوا نمی کند. با این وجود ما با استفاده از تسهیلات صندوق ارس توانستیم بخشی از نیازهای مالی خود را رفع کنیم.
گفتنی است، شرکت لرزه پایدار آذربایجان در سال ۱۳۹۳ تاسیس شد. بلافاصله شرکت تحقیقات خود را بر روی طرحی دانش بنیان آغاز کرد و پس از چهار سال فرایند تولید محصول در این مجموعه آغاز شد. لرزه پایدار آذربایجان هم اکنون در پردیس دانشگاه تبریز مستقر است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن