پیشگامان

دستگاه تهویه ریه به بازار آمد

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های فناور مستقر در پارک فناوری پردیس دستگاه خانگی کمک تنفسی غیر تهاجمی را به بازار معرفی کردند که بدون لوله‌گذاری، به بهبود عملکرد ریه و اکسیژن‌رسانی به بدن کمک می‌کند.


به گزارش پیشران اقتصاد، فؤاد فرامرزی فرد، رییس هیات مدیره یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس در گفت‌وگویی، زمینه تحقیقاتی این شرکت را دستگاه‌های کمک تنفسی دانست و گفت: دستگاه‌های کمک تنفسی تولیدشده در این شرکت هم اکنون به بازار رسیده است.

وی با اشاره به مکانیزم عملکردی این دستگاه، توضیح داد: این دستگاه کمک تنفسی نوعی ونتیلاتور و تهویه ریه است که به صورت غیر تهاجمی یعنی بدون نیاز به لوله‌گذاری، عمل تنفس را در بیمار تسهیل می‌کند.

فرامرزی با تاکید بر اینکه این دستگاه تنها با استفاده از یک ماسک به بیماران نیازمند کمک می‌کند، خاطر نشان کرد: مود کاری این دستگاه، ‘فشاری’ است و با فشاری که به ریه وارد می‌کند، مجاری تنفسی بیمار را باز نگه می‌دارد و ریه را تخلیه خواهد کرد.

رییس هیات مدیره این شرکت فناور، یادآور شد: کاربرد اصلی این دستگاه در درمان بیماری‌های اختلالات تنفسی حین خواب و امراض دیگر ریوی است که با تجویز پزشک، بیمار می‌تواند این دستگاه را تهیه و در منزل استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه این دستگاه به تهویه ریه کمک می‌کند، گفت: این دستگاه در واقع کار سیستم ریه را کاهش می‌دهد و در بهبود عملکرد ریه مؤثر است و اکسیژن‌رسانی به ریه را از طریق تهویه ریه ارتقا می‌دهد. این دستگاه کار اکسیژن را انجام نمی‌دهد.

فرامرزی در خصوص تفاوت این دستگاه با دستگاه‌های ونتیلاتور، گفت: دستگاه ونتیلاتور علاوه بر هوای اتاق قابلیت اضافه کردن اکسیژن را هم دارد، ولی دستگاهی که ما طراحی کردیم، تنها کار تهویه را انجام می‌دهد، ضمن اینکه کاربرد خانگی دارد.

به گفته وی، این دستگاه با مجوزهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تجاری‌سازی شده است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن