پارک علم و فناوری

اخذ مجوز نخستین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه بورسی آذربایجان شرقی

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی گفت: نخستین مجوز صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه آذربایجان شرقی از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ خواهد شد.


به گزارش پیشران اقتصاد، دکتر احمدی شالی در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان آذربایجان شرقی افزود: مجوز این صندوق به مبلغ یک هزار و پانصد میلیارد ریال از سازمان بورس و اوراق بهادار کشور صادر خواهد شد.

وی بابیان اینکه صندوق استان در ۴ ماهه اول سال جاری ۱۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خطرپذیر بر روی استارتاپ ها انجام داده است، اظهار کرد: صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی تفاهم‌نامه‌های هم سرمایه‌گذاری با ۴ شتاب‌دهنده به میزان ۲۰۰ میلیارد ریال منعقد کرده است.

دکتر احمدی شالی با اشاره به پرداخت بیش از ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در ۴ ماهه نخست سال جاری گفت: خط اعتباری ۲۵۰ میلیارد ریالی برای ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان جذب‌شده است.

وی با اشاره به عملکرد موفقیت‌آمیز این صندوق در نخستین سال فعالیت خود گفت: به‌منظور افزایش قدرت ارائه تسهیلات و حمایت‌ها به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان سرمایه ثبتی این صندوق به ۲۰۰ میلیارد ریال در سال جاری افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی بابیان اینکه این صندوق در ۴ ماه نخست سال جاری بیش از ۳۳ فقره ضمانت‌نامه به مبلغ بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال برای قراردادهای انتقال فناوری صادر کرده است اظهار کرد: نخستین شرکت ارزش‌گذاری شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان شمال غرب کشور با مشارکت این صندوق ایجاد خواهد شد.

مدیر دبیرخانه صندوق‌های پژوهش و فناوری نیز عملکرد نخستین سال فعالیت صندوق پژوهش و فناوری استان آذربایجان شرقی را بسیار موفق و شایسته دانست.

دکتر معصومه خان‌احمدی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت بالا صنایع در آذربایجان شرقی گفت: باید با بهره‌مندی از ظرفیت عظیم صنایع و دانشگاه‌های استان سهامداران صندوق را تقویت و اثرگذاری این صندوق را بیش‌ازپیش افزایش داد.

وی با اشاره به افزایش حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفای از صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی، ابراز امیدواری کرد: این صندوق بتواند با افزایش قابل‌توجه سرمایه ثبتی خود نقش کلیدی در تقویت حوزه اکوسیستم نوآوری و فناوری آذربایجان شرقی داشته باشد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن