مراکز رشد

مرکز رشد فناوری سلامت در دانشکده علوم پزشکی مراغه ایجاد می‌شود

رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: با راه‌اندازی مرکز رشد فناوری سلامت این دانشکده در کمیته فنی مراکز رشد فناوری سلامت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موافقت اصولی به عمل آمد.


به گزارش پیشران اقتصاد، دکتر اللهوردی ارجمند اظهار داشت: صاحبان ایده با هدف تقویت صنعت و ارایه خدمات مبتنی بر حل مسائل در حوزه سلامت می توانند به این مرکز رشد بپیوندند و به ارتقای سلامت جامعه کمک کنند.

وی ضمن تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت های لازم برای مرکز رشد این دانشکده، ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی این مرکز بستر مناسبی برای تحقق شعار امسال و تکلیف مقام معظم رهبری در حوزه محصولات و خدمات دانش بنیان در این دانشکده ایجاد شود.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده نیز بیان کرد: ‏مراکز رشد فناوری سلامت با هدف حمایت و توسعه ایده های فناورانه با رویکرد تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی و ‏بسترسازی جهت توسعه فناوری‌های حوزه سلامت ایجاد می شود.

به گفته دکتر علی احسانی با راه اندازی این مراکز و حمایت از کارآفرینان، بستر مناسب برای عملیاتی شدن ایده‌های نوین و دستاوردهای تحقیقاتی آنها ایجاد می شود تا بتوانند دانش و یافته‌های علمی خود را به محصول و به کسب و کار تجاری تبدیل کنند یا نتایج حاصل از تحقیقات خود را در حل مسائل و ارایه خدمات با کیفیت بکار گیرند.

پیش از نیز مرکز رشد در دانشگاه دولتی مراغه و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان راه اندازی شده بود.

پیش از این نبود مرکز رشد فناوری سلامت در دانشکده علوم پزشکی مراغه موجب شده بود تا برخی از طرح های فناورانه همچون جلیقه هوشمند احیای قلب در مرکز رشد دانشگاه دولتی این شهرستان با سایر مراکز رشد ثبت شود.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن