پارک علم و فناوری

جذب سرمایه در گردهمایی دانش‌بنیان‌های گلستان

رئیس پارک علم و فناوری گلستان با اشاره به برگزاری رویداد گردهمایی شرکت های دانش بنیان در استان، گفت: ۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای شرکت های دانش بنیان گلستان در این رویداد جذب شد.


به گزارش پیشران اقتصاد، مهدی غفاری با اشاره به برگزاری رویداد بزرگ گردهمایی شرکت های دانش بنیان، اظهارکرد: یکی از بخش های جدی کار استارتاپ ها جذب سرمایه است، این موضوع هم در رشد آنها و هم در جذب منابع بخش خصوصی و تامین مالی بسیار کمک کننده است.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان افزود: برگزاری رویداد بزرگ گردهمایی شرکت های دانش بنیان با این ابعاد و شکل شاید برای اولین بار در گلستان برگزار شد و خوشبختانه تعداد زیادی از سرمایه گذاران خطرپذیر از صندوق های پژوهش و فناوری و صندوق های سرمایه گذاری جسورانه در این همایش شرکت داشتند.

وی ادامه داد: حضور سرمایه گذاران از سراسر کشور باعث شد تا پس از ارزیابی و ارائه برخی از طرح های شرکت های دانش بنیان در گلستان، تعداد زیادی از طرح ها پذیرفته و بسیار از سرمایه گذاران به آنها علاقمند شدند.

غفاری گفت: در نهایت توافقات اولیه انجام و در حال حاضر در حال نهایی کردن توافقات هستند تا بتوانند تزریق منابع مالی را به استارتاپ ها داشته باشند.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان از جذب نزدیک به ۲۲ میلیارد تومان سرمایه در روز رویداد خبر داد و عنوان کرد: براساس توافقات اولیه ای که برای سرمایه گذاری انجام شد این سرمایه بعد از چند روز به نزدیک ۳۰ میلیارد تومان رسید.

وی گفت: این اعداد از جنس سرمایه گذاری بوده و از نوع تسهیلات و وام نیست بلکه نوعی تزریق پول بیشتر برای استارت آپ ها است که می تواند بر روی کار و تولید آنها اثرات بهتری داشته باشد.

غفاری گفت: تلاش می کنیم تا بتوانیم رویداد بعدی را برای زمستان در گلستان داشته باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان با اشاره به مهم ترین بحث های سرمایه گذاری در گلستان، ابراز کرد: کشاورزی و دام و طیور خام مهم ترین حوزه هایی است که متاسفانه در گلستان به صورت خام فروشی عرضه می شود، با توجه به اینکه ظرفیت های جدی در این حوزه ها وجود دارد، می توان بر روی حلقه های تکمیلی آن در شرکت های دانش بنیان برنامه ریزی کرد.

وی ادامه داد: استارت آپ های حوزه «آی تی»، اپلیکشن ها و بحث خدمات می تواند در گلستان فعال تر شده و در توسعه بخش خدمات در بستر «آی تی» و «آی سی تی» برنامه ریزی های زیادی انجام دهند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن