دانش بنیان

تهران هوشمند با ظرفیت‌ دانش‌بنیان‌ها

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: زیست بوم شرکت های دانش بنیان و صنایع خلاق در کشور را باید بشناسیم و از آن برای هوشمندسازی شهر تهران، رفع نیازها و چالش های مدیریت شهری در عرصه های مختلف استفاده کنیم.


تفاهم نامه همکاری مشترک برای استفاده حداکثری از ظرفیت های اجرایی در توسعه زیست بوم فناوری و کارآفرینی در شهر تهران میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرداری تهران امضا شد.

این تفاهم نامه که به امضای سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و علی زاکانی شهردار تهران رسید؛ حل چالش های مدیریت شهری تهران با اتکا به زیست بوم نوآوری، فناوری و صنایع خلاق را هدف قرار داده است.

ستاری در مراسم امضای این تفاهم نامه همکاری با اشاره به اینکه همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرداری تهران بسیار تنگاتنگ و نزدیک است، گفت: این دو نهاد موضوعات و مباحث زیادی برای همکاری در حوزه های مختلف دارند و می توانند چالش های شهری را با کمک شرکت های دانش بنیان و خلاق حل کنند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افزود: برخی همکاری ها میان شهرداری تهران و معاونت علمی در سطح پروژه های ملی در حال انجام است. پروژه هایی چون متروی ملی، هوشمندسازی شهر تهران و استفاده و احیای بافت ها و ساختمان های متروکه و فاقد استفاده که در قالب خانه های خلاق و نواوری و ایجاد کارخانه های نوآوری مورد استفاده مجدد قرار می گیرند.

ستاری معتقد است که شهری هوشمند است که شهرداری آن به مثابه یک شتاب دهنده به توسعه کسب و کارها ورود و نیازهای خود را با کمک فناوری و نوآوری مرتفع کند.

رییس ستاد فناوری های نرم وتوسعه صنایع خلاق با اشاره به زیست بوم شرکت ها و صنایع خلاق در کشور، بیان کرد: این ظرفیت بزرگ را باید بشناسیم و از آن برای رفع نیازها و چالش های مدیریت شهری در عرصه های مختلف استفاده کنیم.

در ادامه این جلسه علی زاکانی شهردار تهران هم با اشاره به ضرورت توسعه همکاری ها میان دو طرف، گفت: شهر تهران مستعد تحولات بزرگی است که بخش قابل توجهی از این تغیبرات در گرو استفاده از فناوری و با تکیه بر دانش اتفاق می افتد.

زاکانی گفت: شهرداری تهران خود متقاصی بسیاری از خدماتی است که بر مبنای فناوری و دانش ارائه می شود به همین دلیل ما خود بازار بزرگی برای شرکت های دانش بنیان و خلاق محسوب می شویم.

وی تاکید کرد: باید پروژه های کلانی در سطح شهر تهران با همکاری معاونت علمی و فناوری تعریف کنیم تا تهران با کمک همه ظرفیت های دانشی و فناورانه به سمت هوشمندشدن و رفع چالش های خود حرکت کند و چتر زیست بوم فناوری و نوآوری بر سر تهران گسترده تر شود.

وی با اشاره به توانمندی شرکت های خلاق در پاسخ به نیازهای شهر تهران هم بر استفاده از ظرفیت این شرکت ها هم تاکید کرد.

زاکانی معتقد است که برای پاسخ دادن به بسیاری از چالش ها همچون سیل اخیر در کشور می توانیم از محصولات و خدمات شرکت های دانش بنیان و خلاق بهره ببریم.

همکاری ها برای هوشمند شدن تهران بیشتر می شود

توسعه همکاری های متقابل و بهره مندی از ظرفیت های اجرایی و کارشناسی برای ارتقای زیست بوم نوآوری و کارآفرینی و همچنین ضرورت تحقق شهر هوشمند در شهر تهران مهم ترین اهدافی است که تفاهم نامه مشترک معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری و شهرداری تهران دنبال می کند.

همچنین ترغیب و تشویق سرمایه گذاران خطرپذیر، واقفین و خیرین فناوری، سرمایه گذاران فرشته، صندوق های سرمایه گذاری، شتاب دهنده ها، خانه های خلاق و نوآوری، ساختارهای فناوری وابسته به دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی غیردولتی و سایر فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری برای حمایت، حضور، سرمایه گذاری و استقرار در نواحی نوآوری شهری و سرمایه گذاری در طرح های دانش بنیان هم دیگر ماموریت معاونت علمی و فناوری در این تفاهم نامه همکاری مشترک است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن