فناوری و نانو

سرمایه‌گذاری میلیاردی در شبکه‌های هوشمند

تایوان اکنون معادل ۳۰ میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری در بخش فناوری سبز و شبکه‌های هوشمند برق سرمایه‌گذاری کرده است تا به اهداف خود برای رسیدن به انتشار خالص صفر تا سال ۲۰۵۰ پایبند باشد.


به گزارش پیشران اقتصاد، تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان، اعلام کرده است که دولت این کشور برای کاهش انتشار کربن، بر تحقیق و توسعه در حوزه انرژی سبز، شبکه‌های برق هوشمند و تجهیزات ذخیره انرژی تمرکز خواهد کرد.

یکی از مشکلات عمده بسیاری از کشورها با تغییر به سمت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، این است که شبکه‌های برق قدیمی اغلب برای یکپارچه‌سازی فناوری مدرن مناسب نیستند. در حال حاضر بسیاری از کشورها نیاز به شبکه‌هایی دارند که به اندازه کافی هوشمند باشند تا بتوانند با منابع و جریان‌های مختلف برق سازگار شوند.

این تنها راهی است که می‌توان سطح نوسان را تغییر داد تا خانوارها بتوانند تولید برق خود با انرژی‌های تجدیدپذیر را به شبکه متصل کنند.

سرمایه‌گذاری میلیاردی در شبکه‌های هوشمند

گزارش Green Citizen نشان می‌دهد تایوان اکنون معادل ۳۰ میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری در بخش فناوری سبز و شبکه‌های هوشمند برق سرمایه‌گذاری کرده است تا به اهداف خود برای رسیدن به انتشار خالص صفر تا سال ۲۰۵۰ پایبند باشد.

کابینه تایوان پیش‌نویس اصلاحیه قانون آب و هوا را تصویب کرد که شامل هدف صفر خالص ۲۰۵۰ و معرفی یک طرح قیمت‌گذاری کربن است. سخنگوی کابینه  اعلام داشت که تا سال ۲۰۵۰، انرژی‌های تجدیدپذیر باید بیش از ۶۰ درصد از منبع برق تایوان را تشکیل دهد. از این مقدار هیدروژن باید حدود ۱۰ درصد و انرژی حرارتی با جذب کربن حدود ۲۰ درصد انرژی را تامین کند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن