منهای دانش بنیان

محققان به داد نخلداران برسند

با آغاز فصل برداشت خرما، محصول کشاورزان شهرستان فهرج در شرق کرمان بر شاخه‌های درختان خشکید.


کشاورزان فهرجی این روز‌ها در گرمای سوزان تابستان و فصل خرماپزان آماده می‌شوند که دسترنج یکساله خود را برداشت کنند، اما قهر طبیعت، شیرینی خرما را به کام کشاورزان تلخ کرده است.

کدوری یکی از کشاورزان فهرجی ساکن روستای عامریه که بخش زیادی از محصول کشاورزی اش خشکیده می‌گوید: تمام محصول ما بر روی شاخه‌های درختان خشکیده و ازبین رفته است و تمام زندگی من بخاطر خشکیدگی خرما از بین رفته است و حتی نمی‌توانم به ۳ کارگری که در این باغ کار می کنند دستمزد ماهیانه بدهم.

او عامل خشکیدگی خوشه‌های خرمایش را طوفان‌های شدید شن می داند.

حسین خورشیدی رئیس شورای اسلامی شهرستان فهرج و از کشاورزان این منطقه نیز گفت: کشاورزان همه ساله با عارضه خشکیدگی خوشه‌های خرما روبرو هستند و امسال نیز محصول خرما قبل از برداشت، ریزش بی سابقه دارد و نخلستان‌ها بالای ۸۰ درصد دچار خشکیدگی شدند.

محققان وارد میدان شدند

حسین سعید نیا فرماندار شهرستان فهرج گفت: طوفان‌های مهیب محصولات خرمای کشاورزان را تحت الشعاع قرار داده و باعث ازبین رفتن این محصول شده است.

او گفت: امسال افزون بر ۶۰ درصد محصولات خرمای کشاورزان دچار خشکیدگی شده و از بین رفته است.

رئیس ستاد بحران شهرستان فهرج، گفت: از وزیر جهاد کشاورزی درخواست داریم به شهرستان فهرج سفر کند. بصورت مکتوب از استاندار نیز خواستیم در سفر وزرا به شهرستان‌ها، اولویت شهرستان فهرج برای سفر وزرا، سفر وزیر جهاد کشاورزی باشد تا مشکلات کشاورزان این شهرستان را کاهش بدهیم.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن