دانش بنیان

حضور شرکت‌های دانش بنیان حوزه حمل و نقل در مناقصات شهرداری

رئیس هوشمندسازی حمل و نقل ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته گفت: اقداماتی برای حضور شرکتهای حوزه حمل و نقل در مناقصات شرکت کنترل ترافیک را فراهم اوردیم.


به گزارش پیشران اقتصاد، خدامرادی با بیان اینکه در معاونت علمی نیز با هدف حل مسائل و معضلات ترافیکی اقداماتی را به سرانجام رسانده یا در حال اجرای طرح هایی است، گفت: از سوی دیگر با توسعه فناوری های نوین و گسترش استفاده از آن ها، حمل ونقل شکل جدیدی به خود گرفته است.

خدامرادی خاطر نشان کرد: ورود فناوری های مختلف و چندوجهی به حوزه حمل ونقل، موجب مطرح شدن سامانه های هوشمند حمل ونقل شده که راهکارهای مختلفی را برای مرتفع کردن طیف وسیعی از مشکلات حمل ونقل ارائه می کنند.

وی تاکید کرد: گستردگی حوزه حمل ونقل، در کنار معضلات کلان حوزه حمل ونقل نظیر هدررفت انرژی، اتلاف وقت کاربران و آمارهای مجروحان و کشته شدگان حوزه حمل ونقل، لزوم استفاده از فناوری های پیشرفته و نوین را افزایش داده است. بدین منظور کشورهای مختلف دنیا، اقدام به افزایش سرمایه گذاری در به کارگیری فناوری ها در بخش های مختلف حمل ونقل کرده اند.

خدامرادی مسئول هوشمندسازی حمل و نقل ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی افزود: در ایران نیز شرکت های دانش بنیان و توانمند متعددی در این حوزه مشغول به فعالیت هستند که بیش از ۲۰۰ مجموعه توسط گروه هوشمندسازی این ستاد شناسایی شده است.

رئیس هوشمندسازی حمل و نقل ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی گفت: با توجه به رشد فزاینده استفاده از سامانه های هوشمند در رفع مسائل و معضلات حوزه حمل ونقل و لزوم شناسایی راهکارهای علمی جهت رفع دغدغه های موجود در کشور از جمله حمل ونقل و ترافیک، جایگاه وظایف این ستاد به شمار می رود.

رئیس هوشمندسازی حمل و نقل ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری افزود: ستاد هوشمندسازی شرکتهای دانش بنیان فعال در عرصه حمل و نقل را در جریان مناقصات قرار می دهیم.

وی گفت: شرکت کنترل ترافیک تهران تسهیلاتی را برای شرکتهای دانش بنیان در نظر گرفته تا سازوکار پذیرفته شدن پروژه ها را راحت تر بگیرند و مجموعه های دانش بنیان بتوانند در مناقصه شرکت کنند و درنهایت محصولات ایرانی ساخته شده توسط این شرکتها مورد بهره برداری قرار بگیرد.

به گفته خدامرادی، تاکنون ۱۵ مناقصه برگزار شده و شرکتهای دانش بنیان هم در آن حضور داشته اند.

رئیس هوشمندسازی حمل و نقل ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی خاطر نشان کرد: بیش از ۱۶۰ شرکت دانش بنیانی که مورد تایید ستاد توسعه حمل و نقل هستند در این مناقصات شرکت کردند؛ این مناقصات همواره در حال اجراست و خروجی آن مشخص نشده است.

وی تاکید کرد: بناست از محصولات ایرانی در شرکت کنترل ترافیک تهران مورد استفاده قرار بگیرد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن