منهای دانش بنیان

چیزی به اسم «اینترنت ملی» وجود ندارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه نشست هیات دولت با تاکید بر اینکه بحث قفل کودک مطرح نیست، گفت: «یکی از گلایه‌هایی که خانواده‌ها بارها در جلسات مختلف به ما گفتند و بحق هم هست، درباره دسترسی به محتواهای ممنوع در جمهوری اسلامی و این است که دسترسی به آنها به آسانی صورت نگیرد. ما به کمک اپراتورهای ارتباطی امکانی را فعال کردیم که صرفا دسترسی به محتواهای مستهجن و غیراخلاقی یا خشونت بسیار شدید توسط خود پلتفرم‌‌های جست‌وجو فعال شود و بحث قفل کودک مطرح نیست.» عیسی زارع‌پور تاکید کرد: «هیچ محدودیتی در هیچ نوع جست‌وجوی دیگری ایجاد نشده است. در خیلی از کشورهای دیگر هم این امکان فعال شده است.»


به گزارش پیشران اقتصاد، این در حالی است که به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چیزی به نام اینترنت ملی نداریم و طرح صیانت وجود ندارد. زارع‌‌پور درباره آخرین وضعیت «طرح صیانت» ‌گفت: «یک عده بالاخره جوسازی می‌کنند و نان می‌‌خورند وگرنه چیزی به اسم «طرح صیانت» تصویب نشده است که بخواهد اجرایی شود.» او‌ درباره اقدامات وزارت ارتباطات پس از اتفاقات اخیر در حوزه زیرساخت‌‌های شبکه مخابراتی کشور و بحث‌هایی که پیرامون ارتقای امنیت این شبکه مطرح شده، گفت: «بحث‌هایی را به شکل جدی در حوزه ارتقای امنیت زیرساخت‌‌های ارتباطی کشور پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم فضایی امن برای کسب‌‌وکارهای مردم فراهم کنیم. در روزهای اخیر یک کنفرانس داشتیم با عنوان «کنفرانس امنیت تاب‌‌آوری شبکه ملی اطلاعات» که در آن ظرفیت‌‌هایی  را که در کشور چه در حوزه سخت‌افزار و نرم‌‌افزار وجود داشت، بررسی کردیم. تمامی همفکری‌‌ها در این کنفرانس برای این بود که چه کارهایی صورت گیرد تا امنیت زیرساخت‌‌ ارتقا پیدا کند، زیرا زندگی مردم به این فضا وابسته شده است. اطلاعات شخصی، سازمانی و دولتی در این بستر تبادل می‌شود، پس حتما امنیت مقوله بسیار مهمی است و جزو اولویت‌های ما در وزارت ارتباطات است.»

زارع‌‌پور درباره آخرین وضعیت «اینترنت ملی» و «طرح صیانت» گفت: «چیزی به اسم اینترنت ملی نداریم. هنوز چیزی به نام طرح صیانت تصویب نشده و چیزی به این اسم نداریم. یک عده بالاخره جوسازی می‌کنند، بازی می‌کنند، نان می‌‌خورند وگرنه چیزی تصویب نشده است.»

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن