دانش بنیان

شناسایی نیازهای فناورانه، لازمه صادرات پایدار به کشورهای هدف

نیازهای فناورانه کشورهای هدف صادراتی در نشستی با حضور تعدادی از کارشناسان اقتصادی نمایندگی های کشورمان در خارج از کشور تشریح شد.


به گزارش پیشران اقتصاد، بهنام ابراهیمی دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست توسعه صادرات، حمایت از شرکت های دانش بنیان و خلاق و هم راستا شدن اتاق بازرگانی با سیاست های کلان نظام را سه محور راهبردی اتاق بازرگانی اصفهان در دوره فعلی دانست.
وی گفت: توسعه صادرات یکی از راهبردهای اساسی بهبود محیط کسب وکار و بهبود وضعیت اقتصادی اعضای اتاق بازرگانی و اقتصاد استان و کشور است. متغیرهایی مانند ارزآوری، حفظ محیط زیست، ثروت آفرینی و ارزش افزوده در شرکت های دانش بنیان و خلاق نسبت به سایر فعالیت های اقتصادی بالاتر است و بنابراین اتاق بازرگانی اصفهان نگاه ویژه ای به حمایت از این شرکت ها دارد.
علیرضا سالاریان، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان نیز اظهار داشت: شاید کارشناسان و رایزنان اقتصادی نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور اصفهان را بیشتر با ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی بشناسند، اما شهرک علمی تحقیقاتی و پارک علم و فناوری اصفهان از مراکز مهم فناوری کشور محسوب می شود؛ بنابراین باید با نگاه جدیدی به ظرفیت های استان اصفهان نگریست تا با تمرکززدایی به ظرفیت های هر استان توجه ویژه صورت گیرد.
وی اصفهان را یکی از قطب های مهم صنعتی و اقتصادی کشور دانست و بیان کرد: استان اصفهان در تمام صنایع شاخص کشور رتبه های اول تا سوم را در اختیار دارد و بسیاری از تولیدات استان به خارج از کشور صادر می شود.
سالاریان با تاکید بر ورود تخصصی به بازارهای بین المللی ادامه داد: امیدوارم فعالان اقتصادی از ظرفیت اتاق بازرگانی اصفهان برای آشنایی با بازارهای جهانی بهره مناسب را ببرند.
کوروش خسروی، مسئول همت اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان ضمن ارائه گزارش فعالیت همت اقتصاد دانش بنیان گفت: با برگزاری جلسات در راستای ماموریت خود برای تهیه بسته پیشنهادی در جهت بیان مسئله و راهکارها از نظر کارشناسان و شرکت های فعال در حوزه صادرات محصولات فناور، نمونه فناوری هایی که قابلیت صادرات داشتند را با همکاری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به ایرانیان مقیم خارج از کشور و تعدادی از رایزنان اقتصادی ایران در کشورهای خارجی بصورت نمونه شناسایی نمودیم تا بتوانیم دیدگاه های کلان برای تسهیلگری فعالین اقتصادی را در حوزه دانش بنیان احصا کرده و بسته پیشنهادی جامعی را به هیات رییسه اتاق ارائه نماییم.
وی با اشاره به ارزیابی چالش های صادرات فناوری و امکان سنجی فرصت های صادراتی محصولات در جلسات این همت تاکید نمود شناسایی ظرفیت های صادراتی تولیدات و خدمات کشورمان در سایر کشورها و همچنین شناسایی نیاز کشورهای دیگر می تواند در تحقق تولید و اقتصاد دانش بنیان بسیار موثر واقع شود.
در ادامه این نشست، کارشناسان اقتصادی نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در برخی کشورها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن