صندوق نوآوری و شکوفایی

کارخانه نوآوری درخشان، حلقه مکمل زیست‌بوم نوآوری یزد

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، کارخانه نوآوری درخشان یزد را حلقه مکمل زیست‌بوم نوآوری در این استان عنوان کرد و گفت: این کارخانه نقش مهمی در توسعه زیست‌بوم نوآوری در یزد ایفا خواهد کرد.


به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، سه‌شنبه ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۱ فاز اول احداث کارخانه نوآوری درخشان یزد با حمایت ۱۰ میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی افتتاح شد.
در این مراسم علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌ جمهور، استاندار و دیگر مقامات استانی یزد حضور داشتند.
در آغاز این رویداد علی وحدت، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن تقدیر از تلاش‌های معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور گفت: باید از ستاری تشکر کنم. امروز اگر می‌بینیم که مفهوم دانش‌بنیان تا جایی پیش رفته که در گفت‌وگوهای روزمره مردم جای خود را باز کرده و نام سال به آن مزین شده و دغدغه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در سطوح مختلف کشور پررنگ شده، حاصل تلاش‌‎های بسیاری است که ایشان در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به ثمر نشاندند.
وی افزود: مفهوم کارخانه نوآوری از وقتی در کشور جا افتاد که کارخانه نوآوری آزادی تاسیس شد و رییس‌جمهور وقت از آن بازدید کرد. از آن زمان تلاش معاونت علمی و فناوری، توسعه کارخانه‌های نوآوری در سراسر کشور بوده است. آغاز تاسیس کارخانه نوآوری در کارخانه متروکه ریسندگی درخشان نیز بر اساس همین مبنا است.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: استان یزد شاخصه‌های بسیاری از نیروی انسانی کارآمد تا ظرفیت‌های دیگر دارد. یزد اگرچه در این‌ سال‌ها دچار توسعه نامتوازن بوده است اما تاسیس کارخانه نوآوری درخشان می‌تواند شروع مسیری برای توجه به دغدغه‌های صنعتی استان باشد.
وحدت در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه زیست‌بوم نوآوری یزد، از پارک علم و فناوری دانشگاه یزد تا صندوق پژوهش و فناوری استان، مجموعه‌ای کامل و خوب است و کارخانه نوآوری درخشان نیز در تکمیل این چرخه نقش مهمی ایفا خواهد کرد.
گفتنی است، پیشتر عملیات اجرایی کارخانه نوآوری یزد ۲۰ آبان سال گذشته به دستور رئیس جمهور وقت به صورت ویدئو کنفرانسی در محل کارخانه قدیمی نخ‌ریسی درخشان یزد توسط رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری آغاز شد.
قرار است کارخانه نوآوری استان یزد در عرصه‌ای به مساحت ۱۷ هزار متر مربع در قالب دو سوله سه و چهار هزار متر مربعی در محل کارخانه متروکه نخ‌ریسی درخشان راه‌اندازی شود.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن