مراکز رشد

ایران؛ رتبه دوم در اختراع برتر جهان

فدراسیون جهانی اختراعات نشان نقره‌ مخترع برتر جهان در سال ۲۰۲۲ را به دکتر رضاباباخانی، مدیر و موسس لابراتوار معماری و هوش مصنوعی مستقر در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علوم و تحقیقات تهران اعطا کرد.


به گزارش پیشران اقتصاد، دومین دوره مسابقات بین المللی اختراعات ویژه مخترعان و نوآوران عضو فدراسیون (INV Members) در تاریخ ۱۰ لغایت ۱۲ آگوست ۲۰۲۲ برابر با ۱۹ لغایت ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ به صورت آنلاین با محوریت کشور سوئیس برگزار شد. این مسابقات تنها ویژه مخترعان عضو فدراسیون که اختراعات آنها پیش تر مورد تایید فدارسیون جهانی قرارگرفته است، بوده و کلیه مخترعان و نوآوران از سراسر جهان که موفق به دریافت گواهی عضویت INV شده اند می‌توانستند به صورت رایگان در این مسابقات جهانی سال ۲۰۲۲ شرکت نمایند.
در این رویداد اختراعات و نوآوری‌های ارائه شده مورد بررسی و ارزیابی هیئت داوران بین المللی فدراسیون جهانی متشکل از ۳۵ نفر از ۳۰ کشور جهان قرار گرفته است که پس از بررسی و اعلام نظر تیم داوری در خصوص طرح‌های ارائه شده، اختراع پلتفرم هوشمند طراحی و ترسیم نقشه‌های ساختمانی مبتنی بر داده کاوی و هوش مصنوعی دکتر رضاباباخانی موفق به دریافت نشان نقره‌ای به عنوان مخترع برتر جهان در سال ۲۰۲۲ شده است. در واقع اختراع ایشان در رده بین المللی (CN۱۰۹۶۸۴۷۱۴A) با عنوان پلتفرم هوشمند طراحی و ترسیم نقشه‌های ساختمانی مبتنی بر الگوریتم‌های هوش مصنوعی تکاملی، یادگیری ماشین، یادگیری عمیق ثبت شده است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن