پارک علم و فناوری

آغاز اجرای طرح دستیار فناوری در پارک علم و فناوری فارس

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در سفر به استان فارس، با حضور در پارک علم و فناوری فارس، ضمن بازدید از برج فناوری و شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان مستقر در پارک، زنگ اجرای طرح «دستیار فناوری» را به صدا درآورد.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ محمدعلی زلفی‌‌‌گل پس از برگزاری آیین آغاز اجرای طرح دستیار فناوری در این پارک، به بیان انتظارات خود از پارک علم و فناوری فارس پرداخت.

وی گفت: استان فارس در بسیاری از حوزه‌‌‌ها مرزشکن بوده و در نوآوری‌‌‌های بزرگ همواره پیشرو بوده است. استان فارس از ظرفیت خیرین در حوزه سلامت استفاده مطلوب کرده است و بسیاری از اقدامات مانند پارک علم و فناوری فارس می‌تواند در سایر استان‌‌‌ها نیز الگو قرار گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری فارس نیز باید مرزشکن باشد، گفت: با شناختی که از مدیریت فعلی این مجموعه داریم، توسعه بیشتر از پارک علم و فناوری وجود دارد.

زلفی گل با اشاره به حمایت ویژه برای تولید مواد دارویی و شیمیایی در پارک علم و فناوری فارس گفت: در دنیا ۳۵۰هزار قلم ماده شیمیایی تولید می‌شود و از آنجا که ایران یک‌درصد جمعیت دنیا را به خود اختصاص داده پس حداقل یک‌‌‌درصد از این ۳۵۰هزار قلم هم باید مربوط به ما باشد و صادرات هم انجام شود.

وزیر علوم ادامه داد: اگر این شرایط ایجاد شود بخش زیادی از بیکاری مرتفع خواهد شد؛ چراکه بخش عمده‌‌‌ای از رشته‌‌‌های مرتبط با مهندسی شیمی، پلیمر، مواد، بیوشیمی و… مجموعه‌‌‌ای از علوم وارد چرخه تولید می‌‌‌شوند و نیازهای کشور حل و صادرات هم انجام خواهد شد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن