فناوری و نانو

ساخت دستگاه‌های خشک‌کن سرمایشی برای صنایع

متخصصان یکی از شرکت‌های فناور با ساخت تجهیزات خشک‌کن سرمایشی و دستگاه گرماسنجی روبشی تفاضلی توانست این دستگاه مورد نیاز صنایع مهندسی مواد، کشاورزی، شیمی و دارو را تامین کند.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ گرماسنجی روبشی تفاضلی (Differential scanning calorimetry) به روش تجزیه حرارتی گفته می شود که در طی آن، نمونه در معرض تغییر دمای کنترل شده قرار می گیرد. بدین شکل، تغییر خواص حرارتی نمونه مورد بررسی به عنوان تابعی از دما، به صورت پیوسته اندازه گیری می شود.

سیامک عظیمی‌نام مدیرعامل شرکت تجهیزات سازان پیشتاز یکی از شرکت‌های فناور درمورد این دستاورد با بیان اینکه از سال ۱۳۹۸ روی توسعه و ساخت یک نوع خشک‌کن سرمایشی کار کردیم که در نهایت به مرحله تولید رسید، گفت: در سه سال گذشته قریب به ۲۰ دستگاه از این خشک‌کن را به صنعت فروخته‌ایم. این تجهیز از نظر کیفیت و قیمت شرایط مطلوبی دارد و به دنبال عرضه آن در بازارهای بین‌المللی هستیم.

وی پایین بودن قیمت محصول نسبت به نمونه‌های خارجی را از مزایای این محصول نام برد و یادآور شد: برآورد ما این است که ظرفیت صادرات داشته باشیم. اقداماتی هم در این بخش انجام دادیم که امیدوارم به زودی به نتیجه برسد.

این فناور درباره روند رو به رشد تقاضا برای دستگاه خشک‌کن سرمایشی، گفت: تا چند سال قبل، دستگاه خشک‌کن سرمایشی چندان در جامعه علمی شناخته شده نبود و تنها در زیرشاخه‌های پزشکی از آن استفاده می‌شد. تلاش کردیم این فناوری را به صنعت معرفی کنیم، اکنون در حوزه‌های مختلف این دستگاه‌ها استفاده می‌شود و ما از حوزه‌هایی نظیر مهندسی مواد، کشاورزی، شیمی، فناوری‌نانو و دارو برای خرید دستگاه خشک‌کن سرمایشی تقاضا داریم.

به گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، عظیمی‌نام اظهار داشت:‌  این بدان معناست که ترویج این فناوری به خوبی انجام شده و بازار این دستگاه رو به رشد است. تلاش کردیم که خدمات قابل قبولی در داخل کشور برای این تجهیزات ارائه کنیم و اگر به دنبال صادرات باشیم، باید همین نوع خدمات را به بازارهای بین‌المللی نیز عرضه کنیم.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن