اخباراختصاصی پیشران

تسریع ورود شرکت‌های بزرگ آذربایجان‌شرقی به اکوسیستم دانش‌بنیان

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سفر به استان آذربایجان شرقی گفت: ورود شرکت های بزرگ آذربایجان شرقی به اکوسیستم دانش بنیان تسریع می شود و آذربایجان شرقی در این زمینه پتانسیل بالایی نسبت به بیشتر استان ها دارد.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ سورنا ستاری در حاشیه این سفر ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه دانش بنیان، گفت: در این بازدید شاهد شکوفایی اکوسیستم دانش بنیان در استان آذربایجان شرقی بودیم.
وی تصریح کرد: افزایش خانه های خلاق در استان و آغاز به کار خانه های نوآوری نشان دهنده اقداماتی است که از ابتدای سال در این استان روی داده است.
ستاری خاطرنشان کرد: امروز شاهد فعالیت نزدیک به ۲۳۰ شرکت دانش بنیان در آذربایجان شرقی هستیم که آمار این شرکت ها به سرعت در حال افزایش است.
وی تاکید کرد: پتانسیل استان حداقل ۵ یا ۶ برابر میزان کنونی شرکت های فعال دانش بنیان است و باید شرایط را برای این میزان افزایش آماده کنیم.
ستاری افزود: امروزه شرکت های دانش بنیانی در استان وجود دارند که برای بیش از ۶۰۰ نفر تحصیل کرده دانشگاهی اشتغال ایجاد کرده اند و باید روند حمایت از این شرکت ها تسهیل شود.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اجرایی شدن قانون جهش دانش بنیان از خردادماه امسال، گفت: تمام موانع و مشکلات شرکت های دانش بنیان و فناور در این قانون مرتفع شده است و در این قانون اختیارات بسیار زیادی به استان ها داده شده است.
ستاری یکی از مشکلات استان را ضعف در ارائه تسهیلات توسط صندوق های پژوهش و نوآوری دانست و عنوان کرد: یکی از اولویت های آذربایجان شرقی تاسیس صندوق های بیشتر و تقویت این صندوق هاست و تا این صندوق ها به میزان لازم نرسیده باشند، نمی توان امید داشت که اتفاق جدی در حوزه تامین مالی این شرکت ها بیفتد.
وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش اصلی که صورت می گیرد برای ورود شرکت های بزرگ صنعتی استان به حوزه دانش بنیان هاست که می تواند با ورود این شرکت ها به صندوق های خطرپذیر و سرمایه گذاری این شرکت های عظیم صنعتی از شرکت های فناور و دانش بنیان، اتفاق بزرگی در این حوزه رخ دهد.
ستاری در بخش دیگری از صحبت های خود، فرهنگ سازی را لازمه توسعه اکوسیستم دانش بنیانی استان دانست و گفت: در صورتی که در جامعه صنعتی استان شاهد جا افتادن فرهنگ دانش بنیانی باشیم، روند توسعه نیز تسریع خواهد شد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در برنامه سفر یک روزه از اقدامات انجام گرفته در حوزه دانش بنیان های استان آذربایجان شرقی بازدید کرده و دهها طرح جدید در این حوزه را افتتاح کرد.

خبر: علی فرهاد

عکس: عطا داداشی

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن