پارک علم و فناوری

رشد ۵۰ درصدی اشتغال در پارک‌های علم و فناوری وزارت علوم

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: طی سال گذشته تعداد اشتغال دانش بیان در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد وزارت علوم از ۷۰ هزار به ۱۰۵ هزار افزایش پیدا کرده است و حدود ۳۵ هزار شغل در حوزه دانش بنیان ایجاد کردیم که این رشد ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد


به گزارش پیشران اقتصاد؛ علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری گفت: بعد از نامگذاری سال به عنوان سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی خوشبختانه کارهای بسیاری انجام شده است و بر همین اساس در وزارت علوم قرار شد آیین نامه ای برای حمایت از فرمان سال و حمایت از تولید و دانش بنیان و اشتغال آفرینی نوشته شود.

وی افزود: این مسئولیت به عهده معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم قرار گرفت و ما خوشبختانه از ۶ فرودین ماه کار را آغاز کردیم و در هفته گذشته این آیین نامه تصویب شد و به تصویب هیات وزیران نیز رسید و توسط آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

ثبت یک میلیون و ۷۰۰هزار ایده و اختراع و مقاله در سامانه نان

وی ادامه داد: سامانه نان تعداد زیادی کارگزار دارد و کارگزارهای آن دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری هستند و ما تا الان حدود ۵ هزار و ۱۰۰ نیاز را محاسبه کردیم و حدود یک میلیون و ۷۰۰هزار ایده و اختراع و مقاله هم ثبت شده است.

خیرالدین افزود: مجوز دستیار فناوری هم تصویب و خوشبختانه برای وزارت علوم هدف گذاری شد. طی سال گذشته تعداد اشتغال دانش بیان در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد وزارت علوم از ۷۰ هزار به ۱۰۵ هزار افزایش پیدا کرده است و حدود ۳۵ هزار شغل در حوزه دانش بنیان ایجاد کردیم که این رشد ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد، ۲۲ پردیس علم و فناوری نیز مجوز اولیه گرفته‌اند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن