اخباردانش بنیان

روند ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه «کشاورزی» تسهیل می‌شود

رئیس مرکز شرکتها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تسهیل روند ارزیابی شرکت های دانش بنیان حوزه کشاورزی خبر داد.


پیشران اقتصاد؛ دکتر رضا اسدی فرد ظهار داشت: درصدد هستیم علاوه بر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در وزارت کشاورزی هم مسیر ارزیابی شرکتهای دانش بنیان حوزه کشاورزی را تسهیل کنیم.

وی با بیان اینکه بنا داریم روند ارزیابی این شرکتها در معاونت علمی از دوماه به یک ماه تقلیل دهیم، گفت: از سوی دیگر لازم است که در وزارت کشاورزی این مسیر نیز کوتاه تر شود زیرا برخی محصولات در این حوزه هستند که گاها شاید روند ارزیابی محصولشان دوسال زمان ببرد.

رئیس مرکز شرکتها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: پیشنهاد ما به وزارت کشاورزی این بوده که به عنوان مثال این روند به ۶ ماه تقلیل یابد.

وی با اشاره به برخی محصولات که در حوزه کشاورزی با مشکلات این چنینی و روند ارزیابی طولانی مواجه می شوند، خاطر نشان کرد: تولید کود، سموم، خوراک دام، آفت کش ها، بذر، نهال و… از جمله محصولاتی هستند که مراجعات زیادی برای دریافت تاییدیه و تولید دارند لذا لازم است که روند تسهیل شان سریعتر شود.

به گفته رئیس مرکز شرکتها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از انجایی که یکی از موانع زیاد شدن شرکتهای دانش بنیان همین روند طولانی ثبت محصول است از این رو هر چه این روند تسهیل تر شود بهتر است.

اسدی فرد با بیان اینکه متوسط برداشت گندم در کشور ۴ تن در هکتار است، اضافه کرد: یکی از شرکتها که در حوزه افزایش میزان برداشت گندم فعالیت می کند توانسته این میزان را به ۱۰ تن در هکتار برساند؛ اما این شرکت طی ۷ سال در فرایند ثبت بذر اقدام کرده و به تازگی در حال ثبت است.

رئیس مرکز شرکتها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: از آنجایی که مانع اصلی توسعه شرکتهای دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان کشاورزی همین مسئله روند کند ثبت محصول است لذا قرار است این ارزیابی ها کوتاه تر شود.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن