رویدادها

رویداد کارآفرینی «توج» در بوشهر برگزار می‌شود

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از برگزاری رویداد کارآفرینی «توج» با موضوع «کسب و کار حوزه دوخت، پوشاک و صنایع وابسته» به مدت ۱۸ روز در پاییز سال جاری خبر داد.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ محمد رضا میری اظهار‬ داشت: ‬ یکی از فعالیت‌های حوزه اشتغال و خودکفایی این نهاد آموزش و شناسایی ایده‌های کارآفرینی مددجویان تحت حمایت این نهاد است‬

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر افزود: در این راستا، با تعامل با مرکز آموزش علمی ‏-کاربردی اتاق اصناف استان بوشهر و کمیته امداد استان این موضوع در قالب یک رویداد کارآفرینی برگزار خواهد شد.

وی گفت: این رویداد برای بیش از ۲۵۰ نفر از مجریان طرح‌های اشتغال، مددجویان مستعد، دانشجویان و فارغ التحصیلان با موضوع «کسب و کار حوزه دوخت، پوشاک و صنایع وابسته» به صورت نیمه حضوری برنامه ریزی شده است.

شناسایی ایده‌های خلاقانه

میری با بیان اینکه هدف از برگزاری رویداد با موضوع فوق فراوانی درخواست‌های مددجویان و زنان سرپرست خانوار در زمینه خیاطی و تولید پوشاک بوده است بیان کرد: نام این رویداد کارآفرینی «توج» برگرفته از نام یک شهر پر آوازه که در روزگار پیش از اسلام و تا سده‌های نخست گسترش اسلام، در دشتستان استان بوشهر بسیار پر رونق بوده است و عمده شهرت این شهر به دلیل صادرات پارچه‌های نفیسی بوده است که در آنجا تولید می شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: فرایند اجرایی این رویداد شامل پیش رویداد و کارگاه‌های ترویجی که به مدت ۱۸ روز در ۹ کارگاه که دو کارگاه به صورت حضوری و هفت کارگاه دیگر به صورت غیرحضوری توسط اساتید مجرب دانشگاه بمنظور آشنایی شرکت کنندگان با کسب و کار برگزار خواهد شد.

میری بیان کرد: بمنظور تمرکز و پرورش ایده تیم‌ها، منتورینگ و مشاوره‌های لازم به تیم‌ها به صورت حضوری و غیر حضوری برنامه ریزی شده است.

وی افزود: بخش اصلی رویداد که همان ارائه ایده‌ها توسط تیم‌ها و داوری آنها می‌باشد در روز ۱۸ آبان ماه سال جاری به صورت حضوری در مرکز آموزش علمی کاربردی اتاق اصناف استان بوشهر پیش بینی شده است.

تبدیل ایده‌ها به کسب و کار

وی‬ تصریح‬ کرد: بمنظور تقدیر از تیم‌های برتر و اختتامیه این رویداد برنامه‌ای در روز یکشنبه ۲۵ مهرماه سال جاری با حضور مدیران دو دستگاه و تیم‌های برتر پیش بینی شده است.

وی خاطر نشان شد: جهت تقدیر از تیم‌های برتر جوایز نقدی در نظر گرفته شده است که به تیم‌های اول تا سوم به ترتیب مبلغ ۴۰، ۳۰ و ۲۰ میلیون ریال در قالب کارت هدیه در جلسه اختتامیه به تیم‌های برتر اهدا خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: شناسایی ایده‌های خلاقانه ابتدای کار است و جهت تبدیل شدن این ایده‌ها به کسب و کار، خدمات ۹ گانه ای توسط امداد و همچنین معرفی به سازمان‌های متولی از جمله مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه خلیج فارس، بنیاد نخبگان استان، پارک علم و فناوری خلج فارس بوشهر، مرکز نوآوری مرکز علمی و کاربردی اتاق اصناف و… جهت حمایت از ایده‌ها صورت می‌گیرد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن