منهای دانش بنیان

گمرک پنجره خدمات دولت هوشمند را گشود

گمرک پنجره خدمات دولت هوشمند را گشود؛ گمرک ایران، پنجره واحد خدمات دولت هوشمند را گشود و از این پس نسبت به ارائه خدمات الکترونیکی اقدام می‌کند.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک ایران با اعلام این خبر گفت: در ذیل ۱۴ خدمات گمرکی بالغ‌بر ۵۰ زیرخدمت تعریف شده است که در حال حاضر خدمات شناسه‌دار گمرک به صورت الکترونیکی در شبکه هوشمند دولت به خدمت گیرندگان و ذینفعان گمرکی ارائه می‌شود.

سیدمیثم حسینی‌لر افزود: با استناد به بند «و» تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مبنی بر ارائه خدمات اختصاصی پرکاربرد دستگاه‌های اجرایی و عمومی کشور از طریق «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» و مصوبات ابلاغی رییس جمهوری در جلسه بیست و سوم شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور، گمرک ایران نیز به این سامانه وصل شد.

حسینی‌لر درباره آخرین وضعیت اتصال سامانه‌های پرکاربرد گمرک به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند بیان داشت: خدمات شناسه‌دار گمرک از طریق این پنجره قابل پیگیری است.

به گفته وی با راه‌اندازی این سامانه، احراز هویت یکپارچه کاربران برای دریافت خدمات الکترونیکی بدون نیاز به ورود و احراز هویت دوباره در سامانه‌های گمرک قابل انجام است.

وی ارائه خدمات الکترونیکی گمرک به ذینفعان به‌ صورت یکپارچه و متمرکز بر بستر شبکه ملی اطلاعات را یکی از ویژگی‌های اصلی این مهم دانست و افزود: تسهیل در دریافت خدمات گمرک و افزایش سرعت دسترسی از دیگر ویژگی‌های این پنجره واحد خدمات دولت هوشمند است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن