اخبارپارک علم و فناوری

تشریح اهداف جشنواره فیلم کوتاه فناوری و نوآوری

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت: محور و اهدف اصلی اولین جشنواره فیلم کوتاه فناوری و نوآوری، مردمی‌سازی فناوری در جامعه است.


دکتر علی خیرالدین در اولین جلسه شورای سیاستگذاری فیلم کوتاه فناوری و نوآوری که در محل وزارت علوم برگزار شد، گفت: مفاهیم فناوری و نوآوری اگر برای مردم ملموس و قابل فهم نباشد و با زندگی مردم هم ارتباط نداشته نباشد، مسیر رشد تکاملی خود را در جامعه پیدا نمی‌کند.

وی تاکید کرد: باید در جشنواره فیلم کوتاه فناوری و نوآوری به آثار هنری مرتبط با فناوری‌های کاربردی و قابل استفاده برای مردم و مزایای استفاده از روش‌های فناورانه و نوآورانه تاکید کنیم و از توجه صرف به فناوری‌های سطح بالای مورد استفاده در صنایع پرهیز کنیم.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم افزود: استمرار جشنواره فیلم کوتاه فناوری و نوآوری یک ضرورت است و باید هر سال توسط یک پارک علم و فناوری با حفظ استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره در پارک علم و فناوری قم برگزار شود و حتی هر چند سال یک بار با گستره بین‌المللی برگزار شود.

خیرالدین بر جذب مشارکت استانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی در اولین جشنواره فیلم کوتاه فناوری و نوآوری تاکید کرد و گفت: باید در محورهای جشنواره به بومی سازی فناوری‌ها و حل مشکلات جامعه در صنعت و کشاورزی با استفاده از فناوری اشاره شود.

امید رضایی فر، مدیرکل پشتیبانی امور فناوری وزارت علوم نیز در این نشست گفت: برگزاری فیلم کوتاه فناوری و نوآوری در راستای ترویج فرهنگ فناوری در جامعه است و انتظار داریم ابا این جشنواره یک جریان قوی برای تولید آثار هنری با موضوع فناوری را در کشور ایجاد کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد لطفی نیاسر، مدیرکل صدا و سیمای استان قم نیز در این نشست با اعلام حمایت ویژه خود از برگزاری اولین جشنواره فیلم کوتاه فناوری و نوآوری توسط پارک علم و فناوری قم گفت: برگزاری این جشنواره باعث تقویت جریان رسانه ای شرکت های دانش بنیان می شود.

وی افزود: برگزاری این جشنواره باعث می‌شود پارک های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان قابلیت‌های رسانه‌ای خود را تقویت کنند و آثاری تولید کنند که در رسانه های جمعی قابلیت انتشار داشته باشد.

به نقل از وزارت علوم، دکتر خیراله رهسپار فرد، رئیس پارک علم و فناوری قم در این نشست محورها و زمان‌بندی برگزاری جشنواره فیلم کوتاه فناوری و نوآوری توسط این پارک را اعلام کرد و اعضای شورای سیاستگذاری نظرات خود را در خصوص برگزاری مطلوب این جشنواره مطرح کردند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن