رویدادها

برگزاری رویداد فناورانه صنعت خودرو در مهر

رویداد فناورانه مشترکی برای عرضه آخرین دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و عرضه نیازهای صنعت خودرو در مهرماه برگزار می‌شود. خودروهای برقی و متصل، نسلی جدید از خودروهای آینده است که فاقد آلودگی بوده و به محیط زیست هم آسیب نمی‌زنند و هوشمند عمل می‌کنند.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ این خودروها با به‌کارگیری سیستم‌های کمک‌راننده (ADAS) و اتصال‌پذیری، ضمن افزایش ایمنی می‌تواند در جلوگیری از تصادفات و کاهش تلفات نقش بسزایی داشته باشد. به همین دلیل توسعه پلتفرم‌ها و زیرساخت‌های خودروی برقی اولویتی است که گروه توسعه فناوری‌های نوین خودرویی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌و‌نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در همکاری با مرکز تحقیقات و نوآوری خودروسازان دنبال می‌کنند. در همین راستا دومین رویداد فناورانه خودروهای آینده برای رفع نیازهای فناورانه در زمینه «خودروهای برقی، هیبریدی و متصل» و «زیرساخت‌ها و تجهیزات آزمون خودروها» برنامه‌ریزی شده و شرکت‌های دانش‌بنیان توانمندی‌های دانشی و تخصصی خود را برای رفع آنها عرضه می‌کنند.

در این رویداد در خصوص موضوعاتی مانند «طراحی و ساخت خودروهای برقی و هیبریدی ارزان‌قیمت»، «طراحی و ساخت قطعات و ماژول‌های خوردوهای برقی و هیبریدی»، «طراحی و ساخت سیستم‌های پیشرفته کمک‌راننده»، «توسعه فناوری‌های خودروهای متصل و اجزا» و «زیرساخت‌های مرتبط با آن»، «طراحی و ساخت تست آزمون خودروها» و «ایستگاه‌های شارژ خودروها و موتورسیکلت‌های برقی» مطرح و درباره آنها تبادل‌نظر می‌شود. این رویداد فناورانه در روزهای ۲۵ و ۲۶ مهرماه سال جاری در محل مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا برگزار می‌شود. برگزاری نمایشگاه آخرین دستاوردها، توانمندی‌ها و فناوری‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمند در صنعت خودرو از دیگر محورهای این رویداد است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن