دانش بنیان

خودکفایی نرم‌افزاری پزشکی ایران

شرکت‌های دانش‌بنیان موفق شده‌اند نیاز نرم‌افزاری بخش سلامت، پزشکی و درمان کشور را مرتفع کنند.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ امید طالبی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سازه‌های اطلاعاتی آزما، با اشاره به تولید محصولی نرم‌افزاری برای تامین نیاز حوزه سلامت کشور گفت: با توجه به تحریم‌ها و قطع ارائه خدمات از سوی شرکت آلمانی، این شرکت به یاری کمک آزمایشگاه‌های کشور آمد و در این زمینه یک تیم تحقیقاتی تشیکیل داد که موفق شد تا نمونه ایران‌ساخت این نرم‌افزار را با قیمتی بسیار کم‌تر و خدمات پشتیبانی عرضه کند.

این مجموعه دانش‌بنیان محصولات نرم‌افزاری مختلفی برای مراکز دانشگاهی، بیمارستانی و درمانی سراسر کشور تهیه کرده است. یکی از نرم‌افزارهای این شرکت، شامل ۴۰ فرایند مختلف است که برای سازمان غذا و دارو تهیه شده است. این نرم‌افزار در معاونت غذا و دارو مشهد، خراسان شمالی و نیشابور و چندین مرکز دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. سازمان غذا و دارو می‌تواند از طریق این نرم‌افزار اعمال قانون کند و بر زیرمجموعه خود نظارت داشته باشد.

محصول دیگر شرکت که کار تحقیقی بر روی آن قریب ۲ سال طول کشیده است، در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مورد استفاده قرار گرفت.

پیش از این، نظارت بر مراکز درمانی یا مطب‌ها به صورت سنتی و از طریق پر کردن فرم‌افزارهای صورت می‌گرفت که در انتها راهی بایگانی می‌شد. این نرم‌افزار امکان پایش آنلاین، داده گیری و مدیریت به روز و لحظه‌ای درمان را فراهم می‌کند.

این فعال فناور با بیان این‌که نیازهای حوزه بهداشت و درمان، تنها به بحث دارو و تجهیزات سخت‌افزاری محدود نیست، عنوان کرد: در حوزه سلامت هر کشور برای آنکه بتوان خدمات شایسته درمانی ارائه کرد، باید یک زیرساخت عظیم و زیست‌بوم نرم‌افزاری گسترده‌ای وجود داشته باشد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن