منهای دانش بنیان

بیشترین سود ارز ترجیحی در جیب شرکت‌های تولید دارو

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شرکت های تولیدی در حوزه دارو بیشترین سود و منفعت را از ارز ترجیحی می بردند که ما جلوی این کار را گرفتیم.


به گزارش به گزارش پیشران اقتصاد؛ بهرام عین اللهی در مراسم رونمایی از سه ماده اولیه دارویی در اردبیل اظهار کرد: با حل مشکلات ارز ترجیحی در حوزه دارو، سعی کردیم تا مابه التفاوت این مبلغ را به حساب شرکت های بیمه ای پرداخت کنیم تا در تامین و تهیه دارو مشکلی نداشته باشند.

وی با ابراز خرسندی از ورود شرکت های فناور و نوآور در تهیه و تولید مواد اولیه دارویی کشور تصریح کرد: امیدواریم در استان های مختلف با تلاش پژوهشگران و محققان در حوزه دارویی بتوانیم به خودکفایی کامل برسیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با حمایت از ۱۳ پارک علم و فناوری در حوزه سلامت سعی بر این است تا بر اساس شیوه های جدید تسهیلات مناسب در اختیار پارک های علم و فناوری قرار گرفته و محققان و پژوهشگران مورد حمایت جدی قرار گیرند.

عین اللهی افزود: باید روز به روز مشکلات و دغدغه ها را در حوزه دارویی برطرف کنیم تا همه بیماران به ویژه بیماران خاص بتوانند نیازهای خود را در این حوزه برطرف کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما در کشور به توسعه علم و فناوری های مختلف به ویژه در حوزه پزشکی دست پیدا کردیم و این افتخارات قابل تحسین است.

عین اللهی فعالیت ۶۶ دانشگاه علوم پزشکی را در کشور به همراه ۲۰ هزار عضو هیئت علمی متخصص و متبحر یادآور شد و اضافه کرد: در حال حاضر ۲۶۰ هزار دانشجو در دانشگاه های علوم پزشکی کشور تحصیل می کنند که عمده آنها در رشته های تخصصی تحصیلات عالیه خود را ادامه می دهند.

وی بیان کرد: از لحاظ رشد علمی کشور ما توانسته در سال های اخیر جایگاه مناسبی را در منطقه و جهان به دست آورد به طوری که ما در رشد علمی توانسته ایم جایگاه پانزدهم دنیا را کسب کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: همچنان حمایت ما از دانشگاه های استان ها برای توسعه و تقویت علوم متنوع پزشکی است تا زمینه برای توسعه فناوری های جدید فراهم آید.

در این مراسم از سه ماده اولیه دارویی در اردبیل به همت واحد فناوری مرکز رشد رونمایی شد که در این داروها در درمان بیماران ام. اس بسیار مؤثر و راهگشا خواهد بود.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن