نمایشگاه

جزئیات برگزاری سیزدهمین نمایشگاه نانو در تهران

از آخرین دوره ای که نمایشگاه نانو برگزار شد، حدود دوسالی می گذرد، بعد از آن به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری آن به تعویق افتاد تا اینکه امسال با کم رنگ تر شدن این ویروس، بار دیگر تهران میزبان این نمایشگاه است. البته این دوسال تاخیر نه تنها خللی در عملکرد شرکت های نانویی و فعالیت محققان در این عرصه ایجاد نکرد، بلکه روند رو به رشدی را پشت سر گذاشتند و علاوه بر بزرگ تر شدن برخی شرکت ها، فعالیت های اقتصادی خود را گسترش دادند.


به گزارش به گزارش پیشران اقتصاد؛ این سیزدهمین دوره از نمایشگاه نانوست که از امروز ۹ مهرماه تا ۱۲ ماه جاری در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود؛ نمایشگاهی که برای اولین بار در سال ۱۳۸۷ با تلاش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو کلید خورد. در پس برگزاری این نمایشگاه اهدافی چون شناخت پتانسیل های تحقیقاتی و صنعتی و افزایش سطح دانش عمومی در حوزه فناوری نانو دنبال می شود. این نمایشگاه هرسال در راستای ارتقای حوزه های مختلف فناوری در کشور با حضور فناوران داخلی و خارجی برگزار می شود. در ادامه عماد احمدوند، دبیر سیزدهمین نمایشگاه نانو از کم وکیف برگزاری دوره سیزدهم این نمایشگاه بعد از دوسال وقفه می گوید.

نیمی از غرفه ها شرکت های صنعتی هستند
عماد احمدوند، دبیر نمایشگاه نانو می گوید: «امسال سیزدهمین دوره ای است که نمایشگاه نانو برگزار می شود. آخرین دوره در سال ۹۸ در محوطه ای حدود پنج هزار مترمربع در دو سالن برگزار شد اما امسال حدود هفت هزار مترمربع را در اختیار داریم و در سه سالن خلیج فارس، سالن ۵ و سالن ۶ برگزار می شود که در مقایسه با آخرین دوره نمایشگاه، یک سالن افزوده  شده است. در نمایشگاه امسال ۱۶۶ شرکت و غرفه حضور دارند که از این میان، ۹۹ غرفه مربوط به شرکت های صنعتی و مابقی مربوط به دانشگاه ها، آزمایشگاه ها، شرکت های ارائه دهنده خدمات تجاری سازی و پژوهشگاه هاست. یکی از غرفه های شرکت کننده در نمایشگاه نانو، غرفه طرح های فناورانه است که ترکیبی از نانومچ و نانواستارتاپ بوده و چیزی بالغ بر ۱۲۰ طرح فناورانه را ارائه می دهد. نانومچ و نانواستارتاپ تا سال های گذشته در قالب دو غرفه جداگانه به ارائه محصول می پرداختند، امسال در قالب یک غرفه واحد طرح محصول کرده اند.»

فرصت تعامل شرکت ها با سرمایه گذاران
او در ادامه اظهار می کند: «این طرح ها در دو سال گذشته فرآیند شتاب دهی را طی کرده و اثبات فناوری را انجام داده و آماده ارائه به سرمایه گذار بوده و آماده تجاری سازی هستند. این طرح ها اغلب شامل یک تیم هستند که شرکت اولیه ای را هم ثبت کرده اند و آمادگی ارائه به سرمایه گذار را دارند و درواقع جدا از شرکت های صنعتی هستند، برای هرکدام از این طرح های فناورانه، طرح تجاری مشخصی آماده شده است. هم نهادهای سرمایه گذار و هم شرکت های صنعتی می توانند با آنها تعامل داشته باشند و سرمایه گذاری کنند.

نمایش ۱۰۰ نمونه اولیه از طرح های نانویی در نمایشگاه سیزدهم 
در نمایشگاهی که از دیروز کلید خورد، علاوه بر اینکه فرصتی طلایی برای بازار داخل فراهم شده تا نیازهای خود را ارائه کرده و به دنبال راه حل برای آن بگردد، تلاش برای جذب دانش آموخته ها و نخبگان و به کارگیری از این نیروهای کارآمد نیز مطرح شده و در کنار آن، اقداماتی برای بازارسازی در راستای افزایش ظرفیت تولید و تعامل بیشتر با فعالان صنعتی ایجاد شده که به توسعه بازارهای خارجی کمک می کند. علاوه بر افزایش مساحت نمایشگاه که نسبت به دوره دوازدهم حدود ۲ هزار متر بیشتر شده، تعداد نمونه های اولیه عرضه شده در نمایشگاه امسال نیز در مقایسه با دوره قبل افزایش چشمگیری داشته است به طوری که در دوره گذشته نمایشگاه نانو تنها ۱۵ تا ۲۰ نمونه اولیه محصولات نانویی ارائه شده بود اما در نمایشگاه امسال، این تعداد نمونه اولیه به بیش از ۱۰۰ مورد رسیده است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن