پارک علم و فناوری

ساخت راهبند الکترومکانیکی هوشمند

راهبند الکترومکانیکی هوشمند توسط امرکز رشد و خلاقیت و فناوری البرز طراحی و ساخته شد.


به گزارش به گزارش پیشران اقتصاد؛ مرکز رشد و خلاقیت و فناوری ناحیه مقاومت بسیج جواد الائمه(ع) سپاه استان البرز موفق به طراحی و ساخت راهبند الکترومکانیکی هوشمندی شد که در مقایسه با نمونه های موجود در بازار نه تنها از عملکرد بهینه ای برخوردار است بلکه از لحاظ قیمت نیز قابل رقابت با نمونه های مشابه است.

این راهبند از لحاظ فنی دارای ویژگیهایی همچون بهره گیری از ۲ الکتروموتور ۱۴ واتی، بوم ۴ متری و سرعت عملکرد ۵ تا ۹ ثانیه ای با زاویه­ ی بازشوندگی ۹۰ درجه ای می باشد.

کانون علم و فناوری ناحیه جوادالائمه(ع) که در تابستان ۱۴۰۱ موفق به ساخت این محصول شد، از نمونه ی این راهبند در درب ورودی این ناحیه بهره برداری و استفاده نموده است. همچنین این کانون با در نظر گرفتن مزایایی همچون هزینه تولید پایین، سهولت کاربری و تعمیر و نگهداری، مصرف برق پایین، بهره گیری از سنسور تشخیص مانع، عملکرد بهینه با طراحی ساده، قابلیت هدایت با ریموت کنترل و آموزش محور بودن پروژه برای تیم سازنده، این راهبند را طراحی و تولید کرده است.

شایان ذکر است که کانون علم و فناوری ناحیه جوادالائمه(ع) پیشتر نیز فعالیتهای قابل توجهی در حوزه ­ی علم و فناوری تحت نظر سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان البرز داشته است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن