جشنواره

فراخوان اولین جشنواره فناوری‌های توانبخشی

اولین جشنواره ” فناوری های توانبخشی “، با شعار ” فناوری های توانبخشی از بیمارستان تا منزل ” در ۲۲ آذرماه امسال همزمان با هفته پژوهش برگزار می شود.


به گزارش به گزارش پیشران اقتصاد؛ آزادی مدیر توانبخشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و دبیر اجرایی این جشنواره ملی ضمن اعلام این خبر، گفت: با عنایت به نامگذاری سال جاری به نام سال ” تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین ” و ضرورت توجه هر چه بیشتر به حوزه توانبخشی که در چهار سطح سلامت تعریف شده است و در عین حال، سهم ناچیز ۰/۰۲ درصدی حوزه توانبخشی، در مقایسه با سهم ۸/۱۴ درصدی حوزه سلامت از تولید ناخالص ملی، و همچنین، وجود سرمایه عظیم نیروی انسانی متخصص و علاقه مند در این حوزه که با تکیه به علوم روز، فرایند دریافت خدمات مناسب توانبخشی، به موقع و در دسترس جامعه هدف را پیگیری می کنند، وزارت بهداشت را بر آن داشت که فرصتی را برای مطرح شدن ایده ها، فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در این حوزه فراهم آورد.

وی تصریح کرد: این جشنواره بر آن است که با بهره گیری و همگرایی حداکثری از ظرفیت نخبگانی در همه اقشار جامعه اعم از صنعتگران، دانشجویان، اساتید و حتی دانش آموزان علاقه مند به عنوان صاحبان اثر، سازمان های متولی امر توانبخشی، استانداردسازی، بیمه ها و خیرین حوزه سلامت، به عنوان ارکان حاکمیتی و در آخر، جامعه هدف شامل سازمان های مردم نهاد، انجمن های مرتبط و افراد نیازمند خدمات توانبخشی را در کنار هم گرد آورده تا فرصتی برای همفکری و هم افزایی ایجاد نماید.

دکتر آزادی افزود: « کاربرد هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، واقعیت های مجازی و افزوده، اپلیکیشن و نرم افزارهای همراه در توانبخشی » ، « فناوری های نوین در حوزه تجهیزات توانبخشی و کاربرد فناوری های نوین توانبخشی در سالمندان، کودکان، معلولین و افراد با نیازهای ویژه »، از موضوعات مطرح در این جشنواره می باشند.

بگفته دبیر اجرایی اولین جشنواره فناوری های توانبخشی، آثار ارسالی در محورهای هشتگانه جشنواره مشتمل بر ایده، اختراع، استارتاپ، محصول تجاری شده، محصول تجاری نشده، طرح یا پایان نامه محصول محور اتمام یافته، طرح یا پایان نامه محصول محور مصوب اتمام نیافته و ابتکارات دانش آموزی، طبقه بندی و داوری شده و در هر یک از محورهای مورد اشاره به نفرات اول تا سوم هدایای نفیس مادی اعطا خواهد شد.

دکتر آزادی افزود: علاوه بر هدایای یادشده، استقرار رایگان در مرکز رشد دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، مساعدت در ثبت پتنت، همکاری در جذب سرمایه گذار و معرفی به مراجع ذیصلاح، از دیگر تسهیلاتی است که به نفرات برگزیده اعطاء خواهد شد.

وی اظهار داشت: متخصصان و علاقه مندان این حوزه می توانند آثار خود را بصورت یک فایل ویدئویی (حداکثر سه دقیقه ای) تا ۳۰ مهرماه به سایت جشنواره به آدرس https://rtf.uswr.ac.ir ارسال نمایند و مستندات مورد نیاز ، آثار ارسالی برگزیده بر اساس جداول زمانی مورد اشاره در سایت، دریافت خواهد شد.

دکتر آزادی همچنین تاکید کرد که شرکت کنندگان برای ضبط ویدئو مختص جشنواره می توانند به نمونه بارگذاری شده در سایت جشنواره مراجعه نموده و حتما در حین ضبط علاوه بر معرفی کامل خود، عنوان « این اثر جهت ارسال در اولین جشنواره فناوری توانبخشی می باشد » را ذکر نمایند.

دبیر اجرایی این جشنواره، توجه فناوران گرامی متقاضی شرکت در جشنواره را به این مهم معطوف داشت که فقط تا سی ام مهرماه سال جاری می توانند آثار خود را ارسال نمایند و در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی می توانند با ایمیل جشنواره به آدرس rtf@uswr.ac.ir مکاتبه نموده و یا در ساعات اداری با شماره تلفن دبیرخانه جشنواره به شماره ۷۱۷۳۲۸۳۵ – ۰۲۱ ، تماس حاصل فرمایند.

گفتنی است که اولین جشنواره فناوری های توانبخشی، به همت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و با همکاری و حمایت مجمع خیرین سلامت کشور ، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، معاونت پژوهشی وزارت علوم ، سازمان ملی استاندارد ایران، سازمان بهزیستی کشور، جمعیت هلال احمر، سازمان بیمه سلامت ایران، سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح، بنیاد شهید انقلاب اسلامی و مراکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار برگزار می شود.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن