رویدادها

فراخوان رویداد «پیوند» در حوزه برق و مکانیک

صندوق نوآوری و شکوفایی با همکاری جهاد دانشگاهی سازمان علم و صنعت فراخوان رویداد «پیوند» برای شناسایی استارت‌آپ‌ها و دارندگان طرح‌های فناورانه و نوآورانه حوزه برق و مکانیک را مختص دانشجویان، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های فعال در این حوزه منتشر کرد


به گزارش پیشران اقتصاد؛ رویداد «پیوند» برای شناسایی طرح‌ها و استارت‌آپ‌ها در حوزه برق و مکانیک به منظور بهم‌رسانی شتابدهنده‌ها و استارت‌آپ‌ها برگزار می‌شود.
در راستای توانمندسازی هر چه بیشتر استارت‌آپ‌ها و کاهش احتمال شکست این کسب‌وکارهای نوپا، نهادهایی به نام شتابدهنده‌ها شکل گرفته‌اند. شتابدهنده یک سازمان منسجم و مشخص است که افراد و تیم‌های دارای طرح نوآورانه و فناورانه را انتخاب و در یک دوره چندماهه به آن‌ها خدماتی از قبیل فضای کاری تجهیز شده، آموزش، مشاوره، مربی‌گری، سرمایه‌ اولیه و ارتباط با شبکه سرمایه‌گذاران را ارائه می‌کند؛ در واقع، شتابدهنده‌ها حلقه واسط بین کسب‌وکارهای نوپا و سرمایه‌گذاران جسورانه هستند.

با توجه به اینکه فعالیت شتابدهنده‌ها، هزینه‌های چشمگیری دارد و با ریسک‌های مختلفی نیز همراه است. بنابراین در اغلب کشورها، نهادهای دولتی و عمومی، با کمک‌های بلاعوض از این نوع فعالیت‌ها حمایت می‌کنند. صندوق نوآوری و شکوفایی  نیز در راستای تکمیل چرخه ایده تا بازار و کمک به استارت‌آپ‌ها و ایده‌پردازان، اقدام به طراحی خدمتی جهت توانمندسازی استارت‌آپ‌ها تحت عنوان رویداد «پیوند» کرده ‌است. هدف از برگزاری این رویداد، شناسایی استارت‌آپ‌ها و طرح‌های استارت‌آپی جذاب و توانمند حوزه برق و مکانیک و معرفی آن‌ها به شتابدهنده‌ها (اعم از دانش بنیان یا غیر دانش بنیان) و سایر سرمایه‌گذاران و فعالان اکوسیستم نوآوری و در نتیجه تامین بخشی از هزینه‌های شتابدهی کسب و کارهای نوپا است.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

طراحی زیرساخت‌های ارائه خدمات عمومی الکترونیک


در این رویداد ایده‌پردازان و استارت‌آپ‌هایی که هنوز به مرحله MVP نرسیده‌اند، طی فراخوانی شناسایی شده و آماده ارائه به شتابدهنده‌های دانش بنیان به عنوان عامل صندوق نوآوری و شکوفایی می‌شوند. از بین طرح‌های دریافت شده، پس از غربالگری اولیه، تعدادی از طرح‌ها انتخاب می‌شوند. سپس برای صاحبان ایده و اعضای استارت‌آپ‌های منتخب، کارگاه‌های آموزشی برگزار می شود و پس از آن مرحله دوم غربالگری انجام می‌شود که از بین شرکت‌کنندگان، تعدادی برای حضور در رویداد پایانی انتخاب شده و آماده ارائه به سرمایه گذار می شوند. طرح‌های ارسال شده به دبیرخانه رویداد، پس از ارزیابی اولیه در دوره توانمندسازی ۳ روزه‌ای جهت تکمیل مدل کسب و کار و شاخص‌های مورد نظر سرمایه‌گذاران، شرکت می‌کنند. این دوره با توجه به طرح‌های ارائه شده و سطح بلوغ آنها ارائه می‌گردند. پس از آن استارت‌آپ‌ها در یک بازه دو هفته‌ای فرصت دارند تا مدل کسب و کار خود را، برای ارائه در روز اصلی رویداد پیوند، جهت ارائه به سرمایه‌گذاران آماده کنند. طرح‌های منتخب توسط سرمایه‌گذاران، جهت انعقاد قرارداد هم سرمایه‌گذاری توسط جهاد دانشگاهی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری حاضر در رویداد، دعوت می‌گردند.
در روز برگزاری رویداد، صاحبان ایده و استارت‌آپ‌ها، طرح‌های کسب و کاری خود را به شتابدهنده‌ها، مجموعه‌های سرمایه‌گذارای و صاحبان صنایع ارایه می‌کنند و زمینه برای جذب سرمایه مرحله بذری و همچنین استقرار تیم‌های نوآور در شتابدهنده‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد فراهم می‌شود.

با توجه به اینکه یکی از نقاط قوت طرح پیوند، طرح هم‌سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی است، در این رویداد، در صورتی که شتابدهنده‌ها و مراکز رشد پس از ارزیابی و تایید ایده‌های نوآورانه، تصمیم به سرمایه‌گذاری روی آن طرح بگیرند، صندوق نوآوری و شکوفایی تا سقف ۸۰ درصد هزینه شتابدهی را تامین می‌کند.
یک وجه تمایز این رویداد،‌امکان استفاده از زیرساخت‌های فنی و کارگاهی، شبکه متخصصین و ارتباطات صنعتی سازمان جهاد دانشگاهی علم و صنعت است که برگزیدگان می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند. از آن‌جایی که طرح‌های نوآورانه در زمینه‌های فناوری‌های سخت، به منابع مالی بیشتری نیاز دارند، این مبالغ به روش هم‌سرمایه‌گذاری توسط سازمان جهاد دانشگاهی علم و صنعت و صندوق‌های سرمایه‌گذاری حاضر در رویداد تامین خواهد شد.
باتوجه به پیچیدگی‌ فرایند سرمایه‌گذاری و حجم سرمایه مورد نیاز طرح‌های حوزه هاردتک، علاوه بر تامین نیازهای کارگاهی و آزمایشگاهی، منابع مالی مورد نیاز استارت‌آپ‌ها توسط جهاد دانشگاهی علم و صنعت و صندوق‌های سرمایه‌گذار تامین می‌گردد. این منابع در قالب سرمایه، بذری  برای ایده‌های استارت‌آپی و سرمایه مورد نیاز توسعه استارت‌آپ‌های بالغ تخصیص می‌گردد.
محورهای این رویداد برق قدرت، منابع تغذیه و مبدل های الکتریکی، الکترومکانیک، انرژیهای نو و تجهیزات مکانیکال مرتبط با صنایع ریلی، پالایشگاهی و نیروگاهی خواهد بود.
متقاضیان برای شرکت در این نوبت از رویداد پیوند می‌توانند از طریق لینک https://forms.inif.ir/web/guest/sanaat ثبت نام کنند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تماس ۰۹۱۴۱۹۷۰۰۶۵ تماس حاصل کنند.
لازم به ذکر است تمامی‌ هزینه‌های برگزاری رویداد توسط صندوق نوآوری و شکوفایی تامین شده و شرکت در این رویداد کاملا رایگان است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن