دانش بنیان

تولید سوزن‌های الکترود الکترومیوگرافی با روش مهندسی معکوس

محققان دانش بنیان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با روش مهندسی معکوس موفق به تولید سوزن های الکترود الکترومیوگرافی شدند که این امر گام موثری در مسیرخودکفایی محسوب می شود.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ مدیر عامل شرکت دانش بنیان رویان طب قائم(عج) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سوزن های الکترود الکترو میوگرافی برای انتقال و دریافت سیگنال‌های عضلانی و الکترونیکی ماهیچه‌های حرکتی استفاده می‌شود، گفت: در این روش هر قسمت از عضله‌های بیمار دچار نقص در اندام حسی و حرکتی شود، تشخیص داده می شود.

مهندس مجتبی نوروزی خاطر نشان کرد: این محصول برای تهیه نوار عضله و انجام تست های الکترومیوگرافی در سایزهای مختلف مورد استفاده پزشکان متخصص است.

وی با اشاره به اینکه طراحی نوک این محصول به شکلی است که تعداد تناوب تست‌های الکترومیوگرافی را بخصوص در دو و چهار اندام افزایش داده و دارای سطح مقطع ریکورد استاندارد در کلیه الکترودهای این شرکت است؛ تصریح کرد: امپدانس پائین، کیفیت بهتر، ارزانتر، در دسترس بودن و دقت بالا را از جمله مزایای این سوزن‌ها است.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

تولید ماده تشخیص‌دهنده میزان سمی‌بودن سلول


مدیر عامل شرکت دانش بنیان رویان طب قائم(عج) عنوان کرد: با توجه به تحریم‌های موجود و احساس نیاز و قیمت بالای نمونه خارجی این سوزن‌ها، برای طراحی و ساخت الکترود الکترومیوگرافی اقدام شد.

مهندس نوروزی گفت: در گذشته ۸۰ درصد بازار این محصول در اختیار نمونه‌های خارجی بود، امابه همت محققین داخلی این محصول با هزینه بسیار پایین تر از نمونه خارجی تولید و پس از گذراندن استانداردهای لازم روانه بازار شده است.

وی گفت: در حال حاضر سوزن‌های الکترومیوگرافی با کیفیتی رقابتی و قیمت مناسب در دسترس کلیه مراکز و بیماران قرار گرفته است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن