دانش بنیان

ساخت دستگاه کارتنینگ، دستگاه بسته‌بندی محصولات تولیدی

شرکت دانش بنیان بهره‌ور ماشین البرز موفق به تولید دستگاه کارتنینگ شد که از نمونه‌های خارجی آن ارزان‌تر است و صرفه اقتصادی قابل توجهی به همراه دارد.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ دستگاه کارتنینگ، محصولات را در یک کارتن کامل بسته بندی و امور بسته بندی را برای صنایع تسهیل می‌کند.

بابک فردصادق عضو هیات مدیره شرکت تولیدکننده این دستگاه، گفت: دستگاه کارتنینگ، محصولات را در یک کارتن کامل بسته بندی می‌کند و قادر است در هر دقیقه بیش از ۱۰ کارتن را بسته بندی کند.

وی افزود: تیم دستگاه در ابتدا کارتن‌ها را از خشاب گرفته و شکل می‌دهد تا کارتن آماده ورود محصول به آن شده و سپس درب کارتن بسته شود.

این فناور یادآور شد: دستگاه کارتنینگ محصول را به شکل و تعداد مورد نظر مرتب می‌کند تا محصول آماده بارگیری به داخل کارتن شود. بازوی انتقال دستگاه، محصول را تفکیک و دسته‌های چیده شده را برداشته و داخل کارتن می‌گذارد.

فردصادق ادامه داد: دقت بالا، تولید ضایعات کمتر و تناسب آن برای محصولاتی که شکننده بوده و احتمال تغییر شکل و دفرمه شدن را دارند از ویژگی‌های دستگاه کارتنینگ است.

عضو هیات مدیره شرکت بهره‌ور ماشین البرز، افزود: این دستگاه بسیار مناسب برای کارخانه‌ها و صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی، شیمیایی و غذایی است که مقدار تولید روزانه بالایی دارند و محصولات خود را به صورت کارتنی و با سرعت بالا بسته بندی می‌کنند.

کاهش هزینه‌ها با استفاده از کارتنینگ

این مدیر حوزه دانش بنیان تمامی شرکت‌های تولیدی که محصول خود را به صورت بسته بندی کارتنی ارائه می‌کنند و از سرعت تولید بالایی برخوردار هستند، دستگاه کارتنینگ انتخاب مناسبی برای کاهش هزینه نیروی انسانی خواهد بود.

فردصادق توضیح داد: تولید دستگاه کارتنینگ سبب شد تا فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد شود که بیشتر مبتنی بر دانش‌های روز هستند.

براساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، دستگاه کارتنینگ ایران ساخت از نمونه‌های خارجی ارزان‌تر است و صرفه اقتصادی قابل توجهی می‌تواند برای مجموعه‌ها داشته باشد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن