استارت آپ ها

نقش استارتاپ‌ها در کشاورزی

استارتاپ‌هایی که در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنند، می‌توانند با استفاده از فناوری، علاوه بر افزایش بهره‌برداری محصولات، به سلامت محیط زیست کمک به‌سزایی کنند.


پیشران اقتصاد؛ در کشاورزی سنتی، نوآوری از بیرون پذیرفته نمی‌شود و کشاورزان به صورت موروثی شیوه‌های پدران خود را به‌کار می‌برنند و روش‌های نو و علمی را وارد عرصه تولید محصولات خود نمی‌کنند در حالی که در این حوزه، استارتاپ‌های کشاورزی می‌توانند کمک شایانی به کشاورزان بکنند.

مشکلات امروز بخش کشاورزی مربوط به ۳۰ سال گذشته است و در آینده مشکلات بیشتر و پیچیده‌تری در این بخش به دلیل کم‌آبی و نیاز به افزایش بهره‌برداری از محصولات کشاورزی به وجود می‌آید، استارتاپ‌ها با شیوه‌های نو و علمی، مشکلات آینده بخش کشاورزی را امروز حل خواهند کرد.

ست پلت استارتاپ ماهواره‌ای کشاوزری

ماموریت این استارتاپ این است که تصاویر ماهواره‌ای و هوایی برای جنبه‌های مختلف منابعی طبیعی را پردازش و عرضه کند.

ست پلت توصیه‌هایی مانند کاشت، داشت، برداشت و تناسب زراعی برای کشاورزان، میزان بهره‌برداری از مراتع، مسائل حقوقی و کشف تقلب، ارائه تحلیل‌های اقتصادی و ریسک و پایش و ارزیابی خسارت بلایا و بسیاری موارد دیگر را در بر می‌گیرد.

داروخانه گیاه‌پزشکی آنلاین

امروزه گیاهان نیز دچار بیماری و آفت‌های مختلف می‌شوند و وجود استارتاپ‌هایی که بتواند تمامی داروهای مورد نیاز انواع گیاهان را عرضه کند، لازم است. در حال حاضر نیز استارتاپ داروخانه گیاه‌پزشکی این وظیفه را انجام می‌دهد.

داروخانه گیاهپزشکی بازار کشاورزی آنلاین مزرعه کارآفرینی، صفحه اختصاصی برای فعالیت داروخانه‌های گیاهپزشکی سراسر کشور است تا در آن بتوانند به آسانی، محصولات خود را به دست کشاورزان و مصرف کنندگان برسانند.

کلیه مراکز خدمات کشاو‌رزی و منابع طبیعی غیر دولتی که مجوز فعالیت داروخانه گیاه‌پزشکی را دارند، می‌توانند با عضویت رایگان در سایت مزرعه کارآفرینی، اقدام به ایجاد داروخانه آنلاین گیاه‌پزشکی خود کنند.

مزرعه کارآفرینی

گروه استارتاپی مزرعه کارآفرینی با هدف گسترش فرهنگ تولید باکیفیت و استاندارد در کشاو‌رزی و تحقق درآمد و توسعه پایدار ایجاد شده است.

استارتاپ مزرعه کارآفرینی، این بستر را برای کلیه فعالان حوزه کشاورزی فراهم کرده است تا در یک بستر، نیاز‌های خود را تامین کنند. سرمایه‌گذاران و کشاورزان می‌توانند در سایت مزرعه کارآفرینی، محصولات مورد نیاز خود برای شروع یا رونق فعالیت را مشاهده، مقایسه و از فروشندگان متعهد خرید کنند.

تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان ملزومات تولید در کشاورزی نیز می‌توانند به صورت رایگان عضو سایت مزرعه کارآفرینی شده و محصولات خود را به فروش برسانند.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

استفاده از فناوری‌ مبتنی بر هوش مصنوعی در بخش کشاورزی


گروتک سیستم آبیاری و کنترل هوشمند

مساله آبیاری و خاک در این دوران که کشور با خطر کم‌آبی و فرسایش خاک مواجه است، برای کشاورزان بسیار مهم است. بنابراین وجود استارتاپی که بتواند راهکارهای آبیاری را با کمترین هدررفت به کشاورزان آموزش دهد، بسیار مهم تلقی می‌شود.

استارتاپ گروتک با هدف اتوماسیون و هوشمندسازی سیستم‌های کشاو‌رزی هیدروپونیک فعالیت خود را در سال ۱۳۹۶ آغاز کرد.

فعالیت این تیم به‌طور ویژه بر روی اتوماسیون فرایند آبیاری و تغذیه کشاورزی هیدروپونیک به‌عنوان حلقه مغفول مانده از چرخه بومی‌سازی سیستم‌های اتوماسیون کشت هیدروپونیک متمرکز شده است.

کشاورزی هیدروپونیک: این تغییر به ظاهر ظریف در نحوه رشد محصول (صرف نظر از خاک ، به معنای واقعی) انقلابی بزرگ در حوزه کشاورزی است. این روش به تولیدکنندگان و پرورش‌دهندگان اجازه می‌دهد تا در هر زمان از سال در هر نقطه از دنیا مواد غذایی تولید کنند و بازده بیشتری را با منابع کمتری بدست آورند.

این‌ها تنها چهار استارتاپ فعال کشور در حوزه کشاو‌رزی بودند، بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های دیگری نیز وجود دارند که کشاورزی در این شرایط محیط زیست آسان می‌کنند.

این شرکت‌ها با بررسی خاک هر منطقه و آموزش‌های صحیح به کشاورزان در خصوص الگوی کشت تولید را در بخش کشاورزی بهبود می‌بخشند و در فرآیند تولید در کنار تولیدکنندگان هستند و به آن‌ها مشاوره می‌دهند.

استارتاپ‌های کشاورزی با ارزیابی از مراحل تولید تا برداشت محصول کشاورزان شرایط بازاریابی یا بازارسازی را فراهم و تولیدات مازاد را به سمت کارخانجات فرآوری یا صادرات هدایت می‌کنند.

همچنین استارتاپ‌ها میزان عملکرد محصولات کشاو‌رزی را افزایش می‌دهند؛ به طوری که محمد زرندی، مدیر انجمن صنفی استارتاپ‌های کشاورزی کشور در سال ۹۹ اعلام کرده بود که با حضور استارتاپ‌ها در این بخش ۴۰ تا ۶۰ درصد محصولات زراعی و باغی افزایش یافته است.

براساس گزارش‌ها، ۳۵۰ هزار فارغ‌التحصیل کشاورزی در کشور وجود دارد که استارتاپ‌ها می‌توانند برای همه این متخصصان اشتغال‌زایی کنند و ۴ونیم میلیون تولیدکننده در بخش کشاورزی هم می‌توانند از خدمات استارتاپ‌ها بهره‌برداری کنند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن