اختصاصی پیشراندانش بنیانمناطق آزاد

رضا نجفی، مدیر عامل شرکت دانش گستران آذر ساختار در گفت و گو با پیشران اقتصاد عنوان کرد:

اخذ تسهیلات با رقم‌های درشت آسان‌تر از گرفتن وام‌های ناچیز است

دانش گستران آذر ساختار در سال ۱۳۹۶ توسط دو دوست و همکلاسی تاسیس شد و در زمینه تحقیق و توسعه تولید نانو ذرات به روش تخلیه الکتریکی آغاز به کار کرد.


به گزارش پیشران اقتصاد؛  رضا نجفی، مدیر عامل شرکت در گفت و گو با پیشران اقتصاد در رابطه با ایده اولیه تاسیس شرکت گفت: تولید شرکت در اصل کاری پرورشی بود که در ادامه تحصیلات دانشگاهی مان به آن روی آورده بودیم. ولی این ایده در ادامه به نحو احسن تجاری سازی شد.

رضا نجفی در مورد روند دانش بنیان شدن مجموعه گفت: در سال ۱۳۹۷ بعد از این که یک سال تحقیق نتیجه داد و توانستیم اولین محصول خود را در حد پایلوت تولید کنیم، توانستیم برای محصول گواهی نانو مقیاس دریافت کنیم و بعد برای دانش بنیان شدن این محصول اقدام کردیم که در سال ۱۳۹۸ شرکت با این محصول دانش بنیان شد.

وی ادامه داد: پروسه دانش بنیان شدنش یک شرکت از این لحاظ که روندی علمی است و پیچیدگی های خود را دارد و نیاز به تحقیق و بررسی است، عموما روند زمان بری است اما با توجه به این که محصول ما بر پایه نانو بود و تاییدیه ستاد نانو را داشت همین مهر تایید معتبری بر محصول بود و به پروسه دانش بنیان شدن سرعت داد.

رضا نجفی در معرفی محصول تولیدی شرکت گفت: محصول نانو کلوئید تولید ذرات نقره است که همان ذرات نانو نقره است که به صورت محصول محلول داخل حلال هستند.

وی در این ارتباط افزود: با توجه به شرایط ویژه کرونا که در سال ۱۳۹۹ پیش آمد. برخی از شرکت ها درخواست تحلیل و توسعه در راستای پایدار کردن این ذرات در حلال هایی نظیر الکل را ارائه کردند. که خوشبختانه ما توانستیم این کار را انجام دهیم و محصول مان را به فروش برسانیم.

نجفی در خصوص ویژگی های کاربردی محصول گفت: محصول شرکت علاوه بر این که در آب پایدار بود در محیط های الکلی و استونی هم پایدار است. بیشترین کاربردی که ذرات نانو نقره دارند در زمینه بهداشت و درمان است. اما صنایع دیگری مانند نساجی و پوشاک نیز از این محصول استفاده می کنند.

وی افزود: همچنین این محصول به عنوان نانو سیال برای انتقال حرارت بسیار بالا استفاده می شود.

رضا نجفی، مدیر عامل شرکت دانش گستران آذر ساختار در پایان گفت و گو با اشاره به پروسه طولانی اخذ تسهیلات گفت: به تجربه می گویم که هر چه مبالغ وام بالاتر باشد پروسه اخذ آن راحت تر است. گویی اخذ تسهیلات با رقم های درشت آسان تر از گرفتن وام های ناچیز است. شرکت های نوپا برای گرفتن مبالغی ناچیز ماه ها دوندگی می کنند و در نهایت پرداخت تکه تکه مبلغ تسهیلات باعث می شود کار صنعت پیش نرود.

مدیر عامل دانش گستران آذر ساختار در مورد تامین اعتبار مجموعه اش گفت: شرکت در سال ۱۴۰۰ مشتری صادراتی داشت و برای تامین هزینه های تولید از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی ارس اقدام به تامین اعتبار مورد نیاز کرد.

 علی فرهاد

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن