دانش بنیان

دانش‌بنیان‌ها اگر حمایت شوند

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، تجهیزات کلیدی و راهبردی صنعت بومی‌سازی می‌شود.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ مهدی شریف‌زاده، در حاشیه بازدید از شرکت‌های صنعتی تیران و کرون در استان اصفهان، اظهار کرد: شرکت‌هایی که راهکار‌های عملیاتی برای رفع چالش‌ها و نیاز‌های کشور ارائه کنند، حمایت خواهند شد.

او اولویت معاونت علمی ریاست جمهوری را حمایت از طرح‌های نوین و شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام و اضافه کرد: معافیت مالیاتی نمونه‌ای از حمایت‌های دولتی از شرکت‌های دانش بنیان است؛ به عنوان مثال آن دسته از محصولاتی که اولین بار در کشور تولید شوند و وابستگی به خارج را کاهش دهند مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

اعتماد به بخش خصوصی با حمایت از دانش‌بنیان‌ها


دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ادامه داد: کاهش یا حذف تشریفات مناقصه برای تولیدات دانش‌بنیان از دیگر حمایت‌های دولت از تولیدات صنعتی داخلی است.

شریف‌زاده با تاکید بر شفافیت در بررسی طرح‌ها گفت: تمام فرآیند‌های صدور مجوز و حمایت‌ها بر اساس سامانه الکترونیکی قابل رصد است.

به گفته او، قانون جهش تولید و حمایت از تولیدات دانش‌بنیان، نقش موثری در حمایت از این بخش و رفع نگرانی‌های تولیدکنندگان دانش بنیان دارد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن