دانش بنیان

وزارت صمت هم دانش‌بنیانی می‌شود

با اتصال جریان کالا به جریان مالی، جلوی بسیاری از سوءاستفاده‌ها و اقدامات پنهانی گرفته می‌شود و از انحراف جریان کالا در کشور جلوگیری می‌شود که کاملا به نفع تولید تمام خواهد شد. بدین ترتیب وزارت صمت به یک وزارت دانش‌بنیان تبدیل خواهد شد.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ وزیر صمت از برنامه بزرگ دولت برای متصل کردن جریان کالا در کشور به جریان مالی خبر داد و گفت: با این اتصال، جلوی بسیاری از سوءاستفاده‌ها و اقدامات پنهانی گرفته می‌شود و از انحراف جریان کالا در کشور جلوگیری می‌شود که کاملا به نفع تولید تمام خواهد شد. بدین ترتیب وزارت صمت به یک وزارت دانش‌بنیان تبدیل خواهد شد به گونه‌ای که با در اختیار داشتن داده‌های گسترده، اقدام به تحلیل آنها کرده و سپس بر مبنای تحلیل‌ها برنامه‌ریزی درست کند.

وی گفت: در بودجه سال گذشته قرار بود ۱۰ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی معادن وصول شود اما توانستیم ۱۹ هزار میلیارد تومان وصول کنیم چراکه به سراغ بدهی‌های گذشته رفتیم. امسال هدف را ۴۰ هزار میلیارد تومان قرار دادیم.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

دانش‌بنیان‌ها محصولات با ارزش افزوده بالا تولید می‌کنند


کاهش چشمگیر مصرف روغن با حذف ارز ۴۲۰۰

فاطمی امین با اشاره به ضرورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: ‌امسال روغن خوراکی ۲۶ درصد کاهش تولید داشتیم که وفور این کالا در بازار، نشان می‌دهد مازاد بر آن، به کشورهای همسایه قاچاق می‌شد که با مردمی‌سازی یارانه‌ها جلوی هدررفت حجم عظیمی از منابع کشور گرفته شد.

وزیر صمت اضافه کرد: مسائل انباشته‌ای در اقتصاد کشور وجود دارد که حل آنها نیازمند برنامه‌ریزی هوشمندانه، همراهی مردم و مقابله با تضاد منافع است.

روند حرکتی صنعت، مثبت است

وی با اشاره به رشد بالای صنعت در نیمه اول امسال طبق گزارش‌های بانک مرکزی و مرکز آمار درباره تاثیر آنها بر سفره مردم گفت: روند حرکتی صنعت، مثبت است اما با انباشتگی تورم در کشور مواجهیم. سال‌های متمادی تورم بالا در کشور حاکم بوده که سبب شده بین درآمد و هزینه مردم، فاصله ایجاد شود. مردم کشورمان ۴ سال تورم بالای ۳۰ درصد را تحمل کرده‌اند. دولت سیزدهم تلاش کرده با یارانه، بخشی از این فاصله را جبران کند اما بهترین راهکار، ایجاد تولید و اشتغال است که به طور جدی در حال پیگیری است.

حال تولید بهتر می‌شود

وزیر صمت تاکید کرد: خوشبختانه آمارهای اقتصادی بیانگر حرکت مثبت کلان اقتصاد است اما همچنان به علت انباشتگی تورم، طعم این رشد مثبت به مردم نمی‌رسد اما به زودی محقق خواهد شد.

وزیر صمت در ادامه اضافه کرد: در تابستان امسال در بخش صنعت مصرف برق ۲۰ درصد بیشتر شد که نشاندهنده رشد تولید صنعتی است.

فاطمی امین گفت: به مردم عزیز ایران حق می‌دهم که نگران معیشت باشند اما این نوید را می‌دهم که تمام تلاشمان را می‌کنیم و با تسهیل کسب‌وکارها و رفع موانع، وضعیت تولید را بهتر کنیم و برآورد ما این است که در آینده نزدیک اوضاع اقتصاد بهتر خواهد شد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن