جشنواره

رویداد تخصصی صنعت پوشاک با حضور دانش بنیان ها و شرکت های خلاق

با حمایت ستاد فناورى‌هاى نرم و توسعه صنایع خلاق رویداد تخصصى صنعت پوشاک در خانه خلاق و نوآورى کرمانشاه برگزار می‌شود.


به گزارش پیشران اقتصاد، نازنین معتضدی مدیر خانه خلاق و نوآوری کرمانشاه با اشاره به رویکرد حمایت و توسعه شرکت‌های خلاق ودانش بنیان درغرب کشور گفت: این خانه خلاق و نوآوری با حمایت ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری در دی ماه سال گذشته افتتاح شد و تلاش کرد یک هاب خلاقیت و نوآوری را در غرب کشور شکل دهد. به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، ورود به حوزه صنایع خلاق و فناوری‌های نرم و فرهنگی را آغاز کردیم.

مدیر این خانه‌ خلاق و نوآوری در سرفصل‌های گوناگون صنایع خلاق پذیرای ایده‌های نوآورانه و فعالان این حوزه است ادامه داد: سرفصل‌های حوزه فناوری‌های نرم و صنایع خلاق گسترده است اما به طور اختصاصی در مد و پوشاک، اسباب بازی،  انیمیشن وپویانمایی، گردشگری آموزشی، صنایع دستی، فعالیت داریم.

معتضدی با بیان این‌که تا کنون ۵ تیم در این خانه خلاق و نوآوری استقرار یافته‌اند و به مرور به تعداد آن‌ها افزوده خواهد شد، افزود: ۲ تیم‌ در حوزه صنایع دستی، یک تیم در حوزه‌ هنرهای تجسمی، یک تیم در حوزه گردشگری و یک تیم در حوزه بازی اسباب بازی فعالیت دارند.

مبنای مدل درآمدی و توسعه را بر تیم‌های خلاقی استوار ساختیم که ایده‌های نوآورانه خود را تجاری سازی کنند، به کسب و کارهای خلاق، اشتغال آفرین و تولید شرکت خلاق ودرآمدزا تبدیل شوند و برای موفقیت و توسعه این طرح‌ها،  تارسیدن به نقطه مطلوب در کنار تیم‌ها خواهیم بود و حمایت‌های راهبری، مشاوره، سرمایه‌گذار، بازارسازی و توسعه محصول را به آن‌ها ارائه می‌کنیم.

این فعال حوزه صنایع خلاق، اختصاص فضای اشتراکی و فضای کارگاهی را بخشی از خدمات این خانه خلاق و نوآوری به تیم‌های مستقر برشمرد و گفت: به پشتوانه سال‌ها فعالیت در زیست‌بوم نوآوری، شبکه منتورینگ گسترده‌ای داریم که خدمات خود را به تیم‌های خلاق بر اساس نیازسنجی از آن‌ها در قالب کار تیمی، مشاوره کسب و کار، آموزش و بازاریابی ارائه می‌دهد.

رقابت فعالان خلاق حوزه مد و پوشاک

مدیر خانه خلاق و نوآوری کرمانشاه، با اشاره به برگزاری «رویداد تخصصی صنعت مد و پوشاک» گفت: این رویداد با هدف توسعه صنعت مد و پوشاک و جذب ایده و طرح هاى نوآورانه در خانه خلاق و نوآورى کرمانشاه ۱۱ خردادماه سال جاری با حضور فعالان این صنعت، شرکت‌های خلاق فعال در حوزه مد و پوشاک و علاقمندان این حوزه برگزار می‌شود.

وی افزود: این رویداد در پی تعامل‌ها با کانون کارآفرینی کرمانشاه، در نهایت پس از تولید محتوا، جذب ایده‌ها و ارزیابی ظرفیت‌های موجود به اعلام فراخوان منتهی شد که ۸۰ درخواست از سوی شرکت‌کننده‌ها دریافت شد که در نهایت به دریافت ۴۰ ایده خلاق منتشر شد. پیش بینی ما این است که ۳۰ ایده در رویداد نهایی، ارائه داشته باشند اما این رویداد صرفا ایده محور نبوده و برای تمامی ۸۰ شرکت‌کننده که تعداد آن‌ها افزایش نیز خواهد یافت، پانل‌های تخصصی انتقال تجربه برگزار می‌شود.

معتضدی، هدف از برگزاری این پانل‌های تخصصی انتقال تجربه را ارتقای مهارت و توانمندی فعالان حوزه مد و پوشاک برای ارائه محصولات ایران‌ساخت با قابلیت رقابتی و راه‌اندازی کسب و کار پایدار دانست و گفت: در این پانل‌ها، تعدادی از برترین افراد شناخته شده در صنعت مد و پوشاک حضور خواهند داشت و به ارائه تجربیات خود به علاقمندان و فعالان این صنعت خواهند پرداخت.

این فعال حوزه خلاق ادامه داد: پیش از این نیز دو رویداد تخصصی و مشترک با همکاری یکی از تیم‌های خلاق مستقر در خانه خلاق و نوآوری کرمانشاه، در حوزه هنرهای تجسمی و نمایشی برگزار شده بود که مورد استقبال قرار گرفت.

معتضدی با بیان این که نقش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ترویج فرهنگسازی و توسعه صنایع خلاق در کشور حائز اهمیت بالایی است ادامه داد: امیدواریم فعالان و علاقمند به نوآوری و راه اندازی کسب و کارهای پایدار، از زیست بوم ایجاد شده به بهترین نحو در خلق ارزش افزوده، ایجاد اشتغال و رفع نیازهای کشور گام بردارند.

شایسته یاداوری است در فعالیت جدید معاونت علمی وفناوری ریس جمهوری راه اندازی خانه های خلاق ونواوری در دستور کار قرارگرفته و ایجاد این خانه ها جزمصوبات سفرهای استانی ریس دولت سیزدهم قراردارد و در هر سفر دکتر ریسی ریس جمهوری به هر استان ایجاد حداقل ۵ خانه خلاق و نواوری در مصوبات سفر اورده میشود.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن