جشنواره

برگزاری نخستین همایش «تولید دانش‌بنیان، حامی محیط زیست»

سید علی صدری، رئیس هیات امنا خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران و دبیر نخستین همایش تولید دانش بنیان، حامی محیط زیست، گفت: در راستای عمل به شعار سال ۱۴۰۱ با عنوان «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» و با هدف ایجاد بسترهای لازم برای رونق اشتغال دانش‌بنیان و تاکید بر مزیت‌های محیط زیستی این فعالیت‌ها، همایش «تولید دانش‌بنیان، حامی محیط زیست» از سوی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران برگزار می‌شود.


به گزارش پیشران اقتصاد، به گفته دبیر همایش «تولید دانش‌بنیان، حامی محیط زیست»، شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان صاحب ایده که تولید آنها دوستدار محیط زیست و با سیاست‌های محیط زیستی کشور همسوست، از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش است.

وی همچنین معرفی این شرکت‌ها و محصولات آنها به عموم مردم و مصرف‌کنندگان و ایجاد انگیزه در جوانان خلاق و صاحب ایده برای ورود به این حوزه را از دیگر اهداف این همایش برشمرد.

به گفته صدری، «تولید دانش‌بنیان، دوستدار محیط زیست»، «شرکت‌های دانش‌بنیان و مدیریت مصرف انرژی»، «تولید دانش‌بنیان و مسئولیت اجتماعی» و «اقتصاد دانش‌بنیان و حل مشکل بیکاری» محورهای اصلی این همایش هستند.

صدری با اشاره به نقش مهم شعار سال ۱۴۰۱ در یادآوری اهمیت تولید و اشتغال دانش‌بنیان در کشور گفت: با توجه به پیشرفت سریع فناوری در جهان و ایده محور شدن کسب و کارها، با تمرکز بر شعار امسال و با یافتن راه‌هایی برای تسهیل در راه‌اندازی کسب و کارهای دانش‌بنیان، به طور قطع می‌توان گام‌های موثری در زمینه اشتغال‌زایی و کاهش مشکلات بیکاری در جامعه برداشت.

رئیس هیات امنا خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، شفاف‌سازی قوانین موجود و وضع قوانین جدید با هدف حمایت مالی و قانونی از کسب و کارهای دانش‌بنیان را از اولویت‌هایی دانست که باید در سال جاری در دستور کار دولت و مجلس قرار گیرد.

صدری خواستار اعمال مدیریت درست و ارزیابی دقیق در پذیرش طرح‌های ارائه شده به عنوان دانش بنیان برای دریافت تسهیلات و مجوز فعالیت شد و گفت: با توجه به شعار سال و به دلیل اینکه عزم ملی کشور متمرکز بر حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان است، راه‌اندازی کارگروه ویژه طرح‌های دانش بنیان در استانداری‌ها و نیز شکل گرفتن معاونت‌های ویژه دانش بنیان در همه سازمان‌ها و اداره‌های صنعت، معدن و تجارت کشور ضروری به نظر می‌رسد.

به گفته دبیر نخستین همایش «تولید دانش‌بنیان، حامی محیط زیست» این رویداد یک روزه، ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ در هتل بینالمللی اسپیناس تهران برگزار خواهد شد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن