انتشارات

«آیا کارآفرینی مرده است؟» کتاب شد

کتاب «آیا کارآفرینی مرده است؟» حقایقی پیرامون استارت‌آپ‌ها در آمریکا عنوان اثری به قلم «اسکات ای. شین» است که نسخه فارسی آن با ترجمه غلامحسین حسینی نیا معاون وزیر کار، مرضیه بختیاری و سمیه عربی به همت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، راهی بازار نشر شد.


به گزارش پیشران اقتصاد، غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، در مراسم رونمایی از این کتاب، با تأکید بر اینکه نباید برای کارآفرینان چالش ایجاد کرد، بیان داشت: باید بدانیم که معافیت‌های مالیاتی و ازاین‌قبیل امتیازات، می‌توانند مؤثر باشند؛ اما موضوع مهم این است که به کارآفرینان اجازه دهیم، خودشان مسیرشان را پیدا کنند، به کارشان بپردازند و بهتر است برایشان چالش ایجاد نکنیم.

وی به‌ضرورت ایجاد مهارت‌افزایی دانشجویان، اشاره کرد و گفت: این مهارت‌ها می‌توانند به دانشجویان کمک کند تا موضوعات را چندبعدی ببیند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، درباره نحوه تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان، عنوان کرد: در کشوری مانند آمریکا، یکی از زمینه‌های تأمین مالی استارت‌آپ‌ها، خروجی خود همین استارت‌آپ‌هاست، درصورتی‌که در کشور ما همه امیدها به بانک‌هاست؛ اما در آمریکا این‌گونه نیست.

وی تصریح کرد: ما باید روی شغل‌های کوچک کار کنیم و اجازه بدهیم تا کارآفرینی، مسیر طبیعی خودش را برود؛ نباید کارهای خرد را دست‌کم بگیریم و این را به‌عنوان یک رهیافت ملی در نظر بگیریم. امیدواریم خروجی این کتاب مطالعه‌ای به همین سبک و سیاق در ایران داشته باشیم.

حسینی نیا گفت: نویسنده کتاب در زمره پنج نویسنده برتر در حوزه کارآفرینی، محسوب می‌شود و کتاب‌های او جزء کتاب‌های مرجع دانشگاهی، به شمار می‌رود. به‌طورکلی بحث‌های این کتاب، رهیافت جدیدی را برای جامعه ما ایجاد خواهد کرد و نوع نگاه این کتاب با سایر کتاب‌ها متفاوت است. به‌عنوان‌مثال، ما می‌گوییم مشکلات در کشور اجازه کارآفرینی را نمی‌دهد، ولی نویسنده کتاب، طوری به قضایا ورود پیدا کرده و آمارها را به نحوی، تجزیه‌وتحلیل کرده که به سؤالات و مشکلات پاسخ می‌دهد.

معاون وزیر کار، با بیان اینکه در جوامع پیشرفته، کارآفرینان از نقش و جایگاه خاصی برخوردارند، افزود: دولت این کشورها، نگاه ویژه‌ای به کارآفرینان دارد و از آنها به‌عنوان پیامبران جدید، نام می‌برد و امروز دولت از اینکه نرخ کارآفرینی در این کشورها، کاهش پیدا کرده، احساس خطر می‌کند، زیرا می‌داند؛ اگر کارآفرینی کاهش پیدا کند، سرعت افول کشور، شیب تندی پیدا خواهد کرد.

شایان‌ذکر است، در این کتاب ۳۶۲ صفحه‌ای به حقایقی پیرامون استارت‌آپ‌ها، گسترش کسب‌وکارهای جدید مبتنی بر توسعه کارآفرینی خرد، در کنار حذف کسب‌وکارهای بزرگ (کارفرمایی) یکی از راه‌های افزایش بهره‌وری در اقتصاد پرداخته شده است. این کتاب با پرداختن به این مقوله می‌تواند بینش‌های ارزشمندی برای ارکان کلیدی «سیاست‌گذاران، کارآفرینان، نهادها و جامعه علمی» ایجاد کند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن