اختصاصی پیشراندانش بنیان

رفع نیاز نیروی دریایی با تولیدات شرکت دانش بنیان تبریزی

شرکت صنایع محرکه آذران پیستون با بومی سازی برخی از محصولات خارجی تحریم شده، توانست بخشی از نیاز نیروی دریایی را مرتفع کند.


به گزارش پایگاه خبری پیشران اقتصاد، مدیرعامل شرکت صنایع محرکه آذران پیستون در معرفی شیوه کار این شرکت، گفت: تولیدات شرکت عموما سفارشات صنایع نظامی، نفتی، پالایشگاهی و پتروشیمی کشور است و از جمله مشتریان ما شرکت های پایانه نفتی ایران، دسا، مپنا و پالایشگاه کرمانشاه هستند.

پیام حیدری در مورد مهمترین پروژه تولیدی این شرکت، عنوان کرد: یکی از مهمترین همکاری های شرکت با نیروی دریایی کشور بود. یدک کش های دریایی و شناورهایی برای یدک کشیدن نفت کش ها مورد استفاده قرار می گیرند، عموما دارای موتورهای قدیمی و تحریمی هستند اما با استفاده از پیستون های تولیدی آذران پیستون، نیروی دریایی نیاز موتور های خود را برطرف کرده است.

وی افزود: حدودا ۸ ماه پیش نیروی دریایی با این پیشنهاد به سمت مجموعه ما آمد و به ما اعلام شد به این پیستون ها نیاز دارند و این اولین باری بود که بنده پیستونی دو تکه می دیدم. این پیستون ها عاج های فولادی و بدنه آلومینیومی داشت که با ۶ پیچ به هم وصل شده بودند.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان در رابطه با سایر تولیدات این مجموعه نیز تصریح کرد: در کنار تولیدات ویژه پیستون های مورد نیاز در بازار لوازم یدکی کشور را تامین کرده ایم. از جمله پیستون های خودرو سنگین ولوو، اسکانیا، بنز و پژو که نیاز بازار است و خط تولید ما در پارک مشغول تولید این محصولات است.

حیدری در رابطه با صادرات تولیدات این شرکت افزود: صادرات از برنامه هایی است که روی آن کار می کنیم و برای صادرات تولید خود برنامه ریزی کرده ایم تا در کنار تامین نیاز های داخلی از این فرصت هم استفاده کنیم.

مدیر عامل شرکت آذران پیستون تامین مالی از طریق صندوق دانش بنیان پژوهش و فن آوری ارس را بخش های خوشایند کار دانست و گفت: چون ما تولیدات متنوعی داریم و یک بخش از تولید ما برای بازار و بخش دیگر برای ارگان ها است، می توانیم هزینه ها را از این طریق تامین کنیم.

حیدری تاکید کرد: در مقاطع مختلفی به دریافت تسهیلات نیاز داشتیم. به همین دلیل در یک مورد از صندوق دانش بنیان پژوهش و فن آوری ارس وام گرفتیم که وام سر موعد پرداخت شد و با دید مثبتی ما را همراهی کردند و انصافا مشکلی در این مرحله نداشتیم.

گفتنی است، شرکت صنایع محرکه آذران پیستون در سال ۱۳۹۷ تاسیس شد.این مجموعه با کسب مجوز دانش بنیانی در پارک علم و فن آوری تبریز مستقر است. به گفته مدیر عامل شرکت زمینه کار و تولیدات این مجموعه در طراحی و تولید انواع پیستون، به ویژه پیستون های خاص محدود شده است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن