دانش بنیان

بهره مندی ۱۶۶ شرکت دانش بنیان از تسهیلات صندوق توسعه ملی

نکات برگزیده مطلب

  • معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نامه ای به رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری اعلام کرده است که صندوق توسعه ملی در حمایت از شرکت های دانش بنیان در سه سال اخیر مبلغی بالغ بر ۱۸۳۵ میلیارد تومان نزد بانک های عامل سپرده گذاری کرده است.

سورنا ستاری از بهره مندی ۱۶۶شرکت دانش بنیان از تسهیلات صندوق توسعه ملی خبر داد. به گزارش پیشران اقتصاد، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نامه به رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری آورده است: تاکنون ۱۶۶ شرکت دانش بنیان از حمایت های صندوق توسعه ملی برای ایجاد و توسعه فعالیت های اشتغال، …


سورنا ستاری از بهره مندی ۱۶۶شرکت دانش بنیان از تسهیلات صندوق توسعه ملی خبر داد.
به گزارش پیشران اقتصاد، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نامه به رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری آورده است: تاکنون ۱۶۶ شرکت دانش بنیان از حمایت های صندوق توسعه ملی برای ایجاد و توسعه فعالیت های اشتغال، تولید و خدمت به کشور بهره مند شده اند.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نامه از سپرده گذاری ۱۸۳۵ میلیارد تومانی توسط صندوق توسعه ملی در حمایت از شرکت های دانش بنیان خبر داده است.
در ادامه این نامه تاکید شده که این اعتبارات در سه سال اخیر نزد بانک های عامل ویژه فعالیت های دانش بنیان و فناور به صورت تسهیلات سرمایه در گردش و طرح با نرخ سود ۱۲ درصد در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار گرفته است.
همچنین در بخش دیگری از این نامه آورده شده این تسهیلات در بخش های کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و صنعت و معدن قرار گرفته و نقش موثری در پویایی و بالندگی شرکت های دانش بنیان داشته است.
سورنا ستاری البته از همکاری و مساعدت های صورت گرفته از سوی صندوق توسعه ملی به ویژه برای توسعه فعالیت اقتصادی شرکت های دانش بنیان و پیشبرد اهداف زیست بوم دانش بنیان ابراز رضایت کرده است.

گفتنی است؛ منابع صندوق توسعه ملی سالانه از محل سهم تعیین شده از درآمدهای ناشی از فروش نفت و فرآورده های نفتی تامین شده و در راستای توسعه کشور در قالب تسهیلات به گروه های مشمول به استناد اساسنامه این صندوق ارائه می شود.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن