دانش بنیان

رونمایی از ۱۸‌محصول دانش‌بنیان در حوزه پیشگیری و کنترل کرونا

۱۸ محصول دانش بنیان در حوزه پیشگیری و کنترل کرونا در شیراز طراحی و ساخته شد.


پیشران اقتصاد، عضو هیأت علمی مرکز میکروب شناسی و رئیس گروه کنترل عفونت دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز گفت: ۱۸ محصول دانش بنیان در حوزه پیشگیری، حفاظت و کنترل کرونا با این تنوع کاربرد برای نخستین بار در کشور در مرکز تحقیقات مصون سازی سازمان پدافند غیر عامل شیراز، طراحی و ساخته شده‌اند.

دکتر امامی به همه تاییدیه‌های علمی، آزمایشگاهی و بالینی این محصولات اشاره کرد و افزود: این محصولات علاوه بر دریافت تاییدیه‌های آزمایشگاه‌های مرجع علوم پزشکی و محیط‌های بیمارستانی در شیراز، در آزمایشگاه‌های مرجع کشوری هم مورد تست و تأیید قرار گرفته‌اند.

وی گفت: واحد آیمد، از معتبرترین واحدهای تأیید کننده تجهیزات کاربردی پزشکی در وزارت بهداشت، این محصولات را تأیید کرده است.

مسئول مرکز تحقیقات مصون سازی پدافند غیر عامل شیراز هم گفت: این محصولات که با کارکرد پیشگیری، کنترلی و حفاظتی در مقابل ویروس کرونا، با بکار گیری تیمی متخصص از نخبگان دانشگاهی و با دانش کاملاً بومی طراحی و ساخته شده است.

دکتر کشاورز با تاکید بر اینکه در شرایط کرونایی کنترل محیطی در مقابله با این بیماری یک عامل بسیار مهم است، افزود: یکی از متنوع‌ترین محصولات مرکز تحقیقات مصون سازی پدافند غیر عامل شیراز، تجهیزات تهویه و ضدعفونی کننده محیط است که به صورت یونایزر و اُزونایزر کار می‌کند.

وی طراحی لباس محافظ شخصی کادر درمان مجهز به سیستم تهویه و ضدعفونی کنندگی و ساخت فیلترهای تهویه اتاق‌های آی سی یو، کیت‌های تشخیصی و ماسک‌های الکترونیک را از دیگر محصولات تولیدی این مرکز عنوان کرد.

کشاورز گفت: طراحی و ساخت این تجهیزات کاملاً بومی است و با تکیه بر دانش نخبگان مهندسی پزشکی، مکانیک، الکترونیک و همه رشته گرایش‌های تخصصی مورد نیاز و مرتبط انجام شده است.

به گفته وی با ابلاغ شیوه نامه وزارت کشور، یازده قلم از این محصولات برای استفاده و کاربرد در سازمان‌ها و ادارات با ردیف بودجه‌ای معین در تجهیزات پدافند غیر عامل قرار گرفته است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن